Gå til innhold

Koble opp DAB+ i A4 B8

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Hva skal til for å få koblet opp DAB+ på en original spiller i bilen min? 

Bilen er en 2008 Audi A4 B8 og spilleren er en helt basic consert uten aux, navi og USB. 

 

Jeg vil at alt skal styres via spilleren og radiostasjonen / sangen skal vises i skjermen. Ingen synlige bokser / skjermer

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg gjøre med mange adaptere, da de har egen sender som sender på en bestemt frekvens som du finner på FM-båndet.

 

Jeg har prøvd slike saker og er meget misfornøyd. Dårlig lyd, dårlig dekning og ingen dekning i de tuneller jeg har kjørt i. 

DAB har også den dårlige egenskap at lyden slås helt av eller hakker, i stedet for litt skurr som i verste fall kan skje på FM. Derved får man ikke hørt hva folk sier i radioen under dårlige forhold. Av på av på av..... han skull ..... og så gikk det .... i .... tatt... men så skulle  ... komme ... ..... ...... og så ... (eksempel).. og kjører man f.eks. fra Halden mot Sverige, først mang eglipp og så mister man signalet helt mot grensen.

Kjører man E6 nordover er det store deler av E6 som ikke har dekning, noen jeg trodde var minimumskrav?

De adapterne jeg har prøvd har jeg ikke kjøpt og skal ikke kjøpe heller.

Lyden er som et "dårlig digitalbilde" om man kan sammenlikne lyd og bilde! Kryptert lyd, eller pakket/komprimert så mye at det som kommet ut av radioen er som man skulle puttet alle frekvensene ned i et oljefat og borret et hull på hver side for å få lyden ut. Noe så falt lyd har jeg ikek vært borte i siden de første kassettspillerne leste av bånd i lav hastighet.  

Syns DAB er tragisk av 100+ grunner! Skal ikke gå inn på mer her, men sjekk:

lhttp://lafmleve.no

Det hele er tragisk!

Miljøskandale! osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår