trygvecowboy Skrevet Januar 7, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2016 Har kjøpt en Passat 2001 mod 1.8T aut med 145000km på telleren. Fikk med en ubrukt BSR boks som jeg vurderer å montere. Har da noen spørsmål: Tåler automatkassen dette uten problemer? Blir det merkbar effekt? (Lover jo ca 45hk mer og 97NM ekstra) Må man kjøre på 98 oktan etter montering? Er det noen bakdeler med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Januar 7, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2016 Jeg er SVÆRT skeptisk til en slik boks. Har selv prøvd det og det funket overhode ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvecowboy Skrevet Januar 7, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2016 Sikker på at det ikke er KCR boks til diesel du tenker på? Jeg prøvde en KCR boks på min 01 1.9 Tdi Passat for ca 8 år siden, og det var bare juks. Ser mange skryter av BSR boks på diverse forum... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 7, 2016 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2016 BSR kan vel ikke sammenlignes mot tuningbokser man kobler til motoren. BSR er vel håndholdte enheter som overfører ny tuningprogramvare til bilen via OBD2. Nesten på lik linje med andre som reprogrammerer ECU i bilen. Eneste forskjell er vel at BSR har masse produksjon av de boksene mens ekte reprogrammering er program laget spesielt til din bil. Tuningbokser er fy fy ;) 1. nei, automatkassa tåler det ikke. Kassa er laget av glass og kan fort knuse om den får mer effekt 2. Det klart en merkbar effekt forskjell på bilen. Bilen føles mye friskere 3. nei 4. ulovlig. Kan få igjen mindre på forsikringa om det skal skje noe. Mer slitasje på motor og drivverk http://www.dinside.no/925972/har-du-trimmet-bilen-din-naa-kan-du-bli-tatt-paa-eu-kontrollhttp://www.tv2.no/a/4183923 Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg