Gå til innhold

GV XL7 V6 2,7l P0135

Ranger emnet


Jgjera

Anbefalte innlegg

Har erstattet min GV 2.0 TD med en XL7 V6, kjempebil:-)

Den har et problem med at motorlampe/varsellampe lyser ved oppstart. Med ODBII leser jeg ut feilkode P0135, "02 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1"

Jeg antar det tyder på en defekt oksygensensor et sted, men er det noen som kan svare meg på hvor denne sitter, eksos manifold, høyre/venstre side? Jeg ønsker også delenummer om noen har dette.

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Dette er typisk feil på disse bilene.. Dette er øverste på høyre side på motor. Gi meg chassisnummeret så skal du få delenr..

Men tipper uansett det er dette delenr du skal ha: 18213-65D31.

 

For å være sikker kan du ohme den mellom grå og blå ledning: 

 

HO2S-1 heater resistance:

5.0 – 6.4 Ω (ved 20 °C )
 
 

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.. Det var riktig som jeg sa.. Overgangsnr. Men det er overgangsnr en gang til så riktig blir nå da 18213-65D32..

Pris: 2972kr hos RSA BIL.. Har flere på lager.

 

Kan sikkert skaffe billigere på ebay. men skal du ha med en gang så finnes på RSA hvertfall smile.gif

 

Ja stemmer at når du står foran bilen å ser så er det på venstre side.. Samme side som batteri (passasjersiden). stort sett alltid den som ryker på disse av en eller annen merkelig grunn smile.gif

 

EDIT:

Du kan altså bruke alle delenr: 18213-65D30, 18213-65D31 og 18213-65D32.. Bare at den siste der er siste utgave og mest sannsynlig den som er best også og kanskje vil holde lengst :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg skiftet oxygen sensor/lambda sonde og resatt feilkoden. Og bilen er ok.

Det var noe knotete å få til dette. Man kommer til undenfra, men bare med en arm. Ikke så lett å løsne kontakten da, men det gikk til slutt. Brukte langpipe med skår og fastnøkkel til å løsne og feste selve sensoren.

Saken er løst:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår