Gå til innhold

Jgjera

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Jgjera's Achievements

  1. Etter at Andersen Bil monterte Defa Warm up med appstyring i bilen min så går alarmen på når jeg setter på varmen i bilen og kupevarmeren starter. Jeg leverte den inn igjen og fikk beskjed om at det er feil på sensorene til glass breaking sensorene på bakrutene, disse går ut fra modul N26/6 og er i kretsen U59. Her er det brudd i ledningsnettet eller en av de tre sensorene. Jeg skjønner ikke at et slikt brudd, i en krets som skal registrere knust vindu bak, skal føre til trigging av alarm når Defa vifteovn har gått en stund. Hadde kretsen vært i orden så kunne den kanskje trigget alarm hvis vifteovnene laget en enorm lyd, denne er forresten montert foran på passasjersiden. Slik det er nå, med denne feilen, så vil det sannsynligvis ikke gå alarm hvis en av det tre bakrutene blir knust. Dette er for så vidt greit, til å leve med. Er det noen her som kjenner til om det er noe i alarm anlegget skal deaktiveres når man monterer elektrisk kupevarmer i bilen? Hvis ikke kupevarmer står på går ikke alarmen. Så det er definitivt lyden av denne som trigger alarmen.
  2. Siste nytt om denne saken er at nå har bilen sluttet å slippe ut både røyk og kakler ikke, men jeg har fått motorlampe i stedet. Var hos RSA å leste av koder og de sa at en eller begge katalysatorene var ødelagt. Men nå går den på under en liter på mila, er sprekere. Antar at det er hull i katalysator slik at eksosen slipper lettere ut. Må bare finne en måte å få den igjennom pkk med godkjent stempel til sommeren
  3. Noen som vet om det er en «oljeutskiller» som spytter overskuddsolje ut eksosanlegget? Får vel bytte bil igjen da. Det blir i så fall den 6. Suzukien
  4. Klarer ikke finne der nightking skriver noe om toppakning. Har ikke tatt av toppdeksel, men peilepinnen har kun svart olje på seg. Under olje påfyllingslokket syns også bare vanlig motorolje. Det minker ikke på kjølevæske heller, blir ikke for varm
  5. Har ikke kjørt den tom, men jeg måtte fylle på 2 liter for å komme til maks merket. Da hadde den gått nesten 15 000 km siden service i februar ( syns det var litt mye). Kan den raklingen i motoren, som jeg nevner ved oppbremsing, komme av utslitt kjede? Kan det være en slags olje utskiller som fyller olje inn i eksosanlegget på en måte? Jeg hadde denne feilen like etter at jeg kjøpte bilen også. Tok dette opp med RSA Ski, men de sa det sikkert var partikler i eksosanlegget som hadde løsnet etter langkjøring. Om forrige eier har kjørt den tom vet jeg ikke
  6. Det er ikke blå røyk, tror jeg da. Det ser ut som grå røyk. Og veldig mye, jeg overdriver ikke!
  7. Har en 2008 GV bensin og automat. Kjørt ca 96000 km. JSAJTD54V00234567 Ettet å ha kjørt noen kilometer/mil med jevn gass, så bremser jeg ned foran f.eks en rundkjøring og gir gass igjen så røyklegger jeg bilen bak så kraftig at den blir borte et sekund eller to. Etter bremsingen hender det at det kakler litt i motoren, som om den tror den er en gammel dieselmotor. Er det noen som har samme problemet og eventuelt har en løsning?
  8. Kjørte til Voss i helga, etter Lærdalstunnelen som ble kjørt på cruise kontroll i 85 pga fartsmåling røyk det voldsomt gråbrun røyk, tåkela bilen bak da heg gav gass ut av rundkjøringen. Kjørte videre etter en kort inspeksjon og merket ikke noe mere røyk. Bilen har gått 60 000 siden 2008. Jeg kjører normalt og gir gjerne full gass hvis jeg skal forbi noen. Det virker som om bilen går bedre og girer finere etter denne turen. Kan det ha vært sot og avleiringer i avgass systemet som har løsnet etter noen timers kjøring? Tenker at fortige eier kan ha kjørt rundt og spart på bensinen. Noen som har noen erfaring med tilsvarende?
  9. Skulle kjøre en tur igjen i går. Da kom jammen feilen tilbake. Skal forsøke å bytte en gang til. Men hva kan det være som får disse lambdaene til å ryke så raskt? Eller kan det være noe annet?
  10. Da har jeg skiftet oxygen sensor/lambda sonde og resatt feilkoden. Og bilen er ok. Det var noe knotete å få til dette. Man kommer til undenfra, men bare med en arm. Ikke så lett å løsne kontakten da, men det gikk til slutt. Brukte langpipe med skår og fastnøkkel til å løsne og feste selve sensoren. Saken er løst:-)
  11. Takk igjen. Jeg skal få skiftet denne og skrive om resultatet her.
  12. Takk for lynraskt svar:-) Det er en 2002 model, glemte å skrive det (til info) For å være helt sikker, på venstre side når man står foran bilen og ser nedi motorrommet, samme side som batteriet? Understellsnummeret er JSAHTX92V00104353
  13. Har erstattet min GV 2.0 TD med en XL7 V6, kjempebil:-) Den har et problem med at motorlampe/varsellampe lyser ved oppstart. Med ODBII leser jeg ut feilkode P0135, "02 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1" Jeg antar det tyder på en defekt oksygensensor et sted, men er det noen som kan svare meg på hvor denne sitter, eksos manifold, høyre/venstre side? Jeg ønsker også delenummer om noen har dette. Takk for svar
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår