Gå til innhold

Hva er det med Touran!

Ranger emnet


Tore O

Anbefalte innlegg

Har akkurat bestilt en 2,0 TDI Higline. Gleder meg veldig til den kommer, har bare hørt og lest positivt om bilen, og fikk ett veldig solid inntrykk selv også under prøvekjøring naturlig nok, siden jeg kjøpte bilen. MEN, er det noen som har opplevd noen bugs med Touranen? Er jo litt sent og spørre, men det kan jo være greit og være ops!

Forøvrig, alle erfaringer med Touran er av interesse.

2004- Touran 2,0 tdi Higline

02-04 Ford Mondeo Giha 2,0 tdi

98-00 Mitsubishi Carisma 1,8

94-98 Golf 87 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=34554

 

Denne karen var i allefall misfornøyd. Det kan jo touran eiere være fornøyd med hehe.

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde akkurat en sak med en sånn bil på jobben (leasingbil). Vannvittig oljeforbruk med skifte av motor som resultat etter bare 7000 km. Selvfølgelig en garantisak med full leiebildekning osv, så det var egentlig ikke noe problem. Husker ikke i farten hvilken motor det satt i denne.

 

Det vil alltids være litt barnesykdommer i de første produksjonsseriene (1-2 år) av en fullstendig ny bilmodell, og denne blir nok neppe noe værre enn andre. Tvertimot har bilen fått mye skryt fra mange kanter i bransjen :)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har kjøpt med 6 trinns manuell kasse. Syntes den fungerte bra også, men jeg leser jo at DSG kassa er meget bra. Har foresten funnet en negativ ting med Touran: Det er 8 ukers leveringstid!!! Hvertfall hit til nord hvor vi bor! Lenge og vente for en utålmodig sjel.:(

Har forøvrig også lest en test som sier at Touran bruker lang tid på oppvarming av kupeen, men det kan jeg fint leve med!

2004- Touran 2,0 tdi Higline

02-04 Ford Mondeo Giha 2,0 tdi

98-00 Mitsubishi Carisma 1,8

94-98 Golf 87 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tore O

Har kjøpt med 6 trinns manuell kasse. Syntes den fungerte bra også, men jeg leser jo at DSG kassa er meget bra. Har foresten funnet en negativ ting med Touran: Det er 8 ukers leveringstid!!! Hvertfall hit til nord hvor vi bor! Lenge og vente for en utålmodig sjel.:(

Har forøvrig også lest en test som sier at Touran bruker lang tid på oppvarming av kupeen, men det kan jeg fint leve med!

 

jeg bestillte min 16/2 og fikk den 7/5, så du må nok regne med mer enn 8 uker...jeg fikk beskjed om 8 til 12 uker

 

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

DSG-kassa tåler visstnok ikke mer enn 360 Nm.

 

Dumt når 2,0 TDIn kan chippes helt opp til 400 Nm :rolleyes:

 

det er ikke noe problem....MTM og hohenester programma er begrenset til 360nm uansett :)

 

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tore O

Har kjøpt med 6 trinns manuell kasse. Syntes den fungerte bra også, men jeg leser jo at DSG kassa er meget bra. Har foresten funnet en negativ ting med Touran: Det er 8 ukers leveringstid!!! Hvertfall hit til nord hvor vi bor! Lenge og vente for en utålmodig sjel.:(

Har forøvrig også lest en test som sier at Touran bruker lang tid på oppvarming av kupeen, men det kan jeg fint leve med!

 

Jeg har også bestillt en Touran nettopp, 2.0TDI DSG Highline vare med stort sett alt utstyr utenom skinn og spes. understell.

 

I "alt utstyr" ligger også parkeringsvarmeren som sørger for at bilen er oppvarmet på kort tid ved å trykke på fjernkontrollen :) Er visst en dieseldrevet vannvarmer-sak fra Webasto. Blir spennende å se hvor bra den virker.

 

Synes forøvrig det er rart at den skal bruke lang tid på oppvarming av kupeen da alle dieselutgavene har tilleggsvarmer installert. Var det en diesel som ble testet ?

 

Leveringstiden er ca. 7-8 uker her nede også, men jeg drøyer den til 1.juli pga. halv årsavgift.

 

Nå må jeg bare få tak i en adapter så jeg får koblet MP3-spilleren til NAV-radioen. Den har visst både audio og aduio/video innganger men med spesielle plugger. Noen som vet om slikt går å få tak i her i landet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mortens

litt komisk at folk som bruker flere 100k på ny bil skal vente til etter juli for å spare 1400,-

 

men etter å ha kjørt bilen min med DSG i en uke nå, blir "gir"verdenen aldri den samme igjen :)

 

mvh

morten

 

Hehe, vel jeg kan evt. få den ca. 26-27.juni så det er ikke mange dagene å vente. Dessuten er dette arbeidsbilen min og siden jeg har ferie da så har jeg ikke behov for den før 12.juli uansett. Er været pent er jeg uansett på sjøen :)

 

Kjøpsprisen ble forøvrig 330k men den er leaset da. Pris som personbil ca. 460k inkl. litt rabatt. Satser på å overta den privat etter 4 år og omregistrere til 5-seter. Regner med at den da vil koste meg maks 200k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva det sto i testen, om det var diesel eller en av bensinmotorene, men den var en del kaldere enn den nest dårligste. Skal sjekke det hvis jeg finner testen.

 

Når jeg bestillte i midten av april, var ikke fjernstyrt Webasto eller Eberspacher mulig, men han nevnte det skulle komme.

Bare vær obs på å skru av klimaanlegget hvis du kjører Webastoen lenge, ellers så tappes du fort for strøm.

 

Tore O

2004- Touran 2,0 tdi Higline

02-04 Ford Mondeo Giha 2,0 tdi

98-00 Mitsubishi Carisma 1,8

94-98 Golf 87 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår