morganjuul Skrevet August 11, 2015 Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Tok ut den slitte girkassa til junior i går og satte inn den pent brukte .... Alt vel, helt til jeg skulle skru på drivleddene... De passer selvfølgelig ikke .... Gamle kassa var DFP, den nye var DGG ... Noen som har forslag til fix, eller må han finne ny kasse ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2015 Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Feil diameter på flensene til drivakslene? Disse flensene kan du kanskje skru over fra den gamle kassen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morganjuul Skrevet August 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Jepp feil diameter. Men da må vel diffen deles? Hva med å bare kjøpe drivledd som passer flensen, eller får han problem ytterst ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2015 Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Nei, diffen må ikke deles. Midt inne i flensen sitter det en bolt, denne skrur du ut. Da kan flensen trekkes ut og ny monteres. Skal ikke banne på at de går om hverandre, men er hvertfall enkel sak å sjekke, enklere enn å kjøpe ny girkasse eller nye drivledd Med fordel bytter du simmerringen når du først har flensene av, koster lite og er fort gjort. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morganjuul Skrevet August 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Hmm, mulig alderen har begynt å tære på sånn at øya ikke fungerer helt, men midt inni flensen var det bare et tynt gummibelegg, og bare flatt metall under der ... Lokk som må pirkes opp ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2015 Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Nå skal det sies at jeg kun har gjort dette på rettstilt kasse, der kan flensene skrues ut. Men jeg er nokså siker på at flensene kan skrues av på tverrstilt kasse. Er det ikke et lokk nedi bunn på flensene? Med en skrue under? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2015 Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Ser at det på Audi A3 også er slik jeg sier, der er det tverrstilt kasse :) Så det er håp ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morganjuul Skrevet August 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Ingenting hadde vært bedre har sendt ordonans for å ta bilde av flensen, oppdaterer snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2015 Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Ta en kikk her --> http://www.brokevw.com/020flange.html Converting a 100mm trans to 90mm You can't put the old style 90mm flanges or seals into a new case, the hole machined into the aluminum is too large. You have to use new 90mm flanges in the new seals to make the trans 90mm. The new 90mm flanges will fit right into the existing seals and sleeve and will be able to use the springs and cones behind the flanges. Converting a 90mm trans to 100mm If the trans has a green sleeve in it, then it is new style, just find some 100mm flanges, and pop them in. If it has 2 green sleeves, it should be a direct fit, but if you find for some reason that there are no springs or cones behind the old flanges, then you can still use the new 100mm flanges, just without the springs and cones... the diff carrier inside would determine if the cones and springs can be used (basically, if you have a place for the cones in the carrier), but either way, the new 100mm flanges can be used if the trans has 1 or 2 green sleeves. If the 90mm trans has no green sleeves at all, then it has old style 90mm flanges, and it is using the old style fat seals, and has no springs or cones behind it, and likely the diff carrier can't use them anyway. To make them 100mm, you need 2 green sleeves, 2 new flange seal kits, and obviously a pair of 100mm flanges. The green sleeves will convert the small holes into larger holes, and allow the new seals to fit, then the new flanges can be used, and the trans will be converted to 100mm. You can also choose to do this and then use new style 90mm flanges, to replace the old style 90mm flanges. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morganjuul Skrevet August 11, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Takker hjerteligst :) simringer og lokk hos Møller ? Fortsatt håp her altså :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 11, 2015 Rapporter Share Skrevet August 11, 2015 Er muligens en låseskive på din i stedet for bolt som de jeg har vært borti, men ja, det er håp Simmering og lokk skaffer nok Møller ja. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morganjuul Skrevet August 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2015 Da var Golfen på veien igjen. Under lokket var det en låsering som satt under press. Laget egen "presse" av flattjern , skrue og skiver, og fikk løsnet ringen. Men det var et rent h .... å få på plass den nye låsringen. Det funka ikke med den runde låseringtanga!!! Etter en runde med fila hjalp det . Ingen problem å bytte flenser fra 92 mm til 100mm, som hånd i hanske! Takk til Quattro73 for all hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.