Femtikentt Skrevet Mai 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2015 Jeg mistet oljetrykket i min audi, og fikk etter kort tid en tikkelyd i motoren. Jeg stoppet bilen fort etter at jeg merket det. Jeg har byttet oljepumpe uten at det hjelper. Når jeg vrir om svitsen er det som om det ikke er noe kompresjon. Noen som har forslag til hva som kan være gale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2015 Først og fremst, fikk du målt oljetrykket med et manometer? Hvis det er gjort og oljetrykket en konstatert dårlig er det noen steg du må igjennom. 1) Skru av bunnpanna og rens oljesil skikkelig, denne motoren er kjent for å få tett oljesil grunnet LL-Intervalller. 2) Gå over installasjon av oljepumpe igjen for å se at alt stemmer. 3) Når det er gjort så må du forsikre deg om at pumpa klarer å suge opp olja og bygge trykk (koble fra tenning mens du kinner) 4) Når det er gjort måler du oljetrykk med manometer igjen, det bør være minimum 1bar pr. 1000rpm. Har du ikke, eller sliter du med dårlig oljetrykk enda så klarer enten ikke pumpa suge opp olje igjennom olje pickup'en eller så er veiv/bærelager havarert og det er for stor klaring til at det er mulig å bygge opp trykk, men da bør du høre ulyder fra motor, typ banke lyder. Når du skriver kompresjon, tenker du da på kompresjon i sylindrene? Har du målt komp.? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg