TKarlsen Skrevet Mai 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2015 Hva er årsaken til at et dekk blir unormalt mye slitt i midten? Dekk trykk 1.9 til 2.1bar de gangene jeg har sjekket (3 ganger i år) Dekkene er Continental. Produsert i 2012. Str 225/45. Riktig ET og null senk på bilen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2015 Dekk som slites på midten er kjennetegn på for høyt lufttrykk. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Mai 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2015 Som sakt tidligere, for høyt trykk(2,1 var ikke veldi høyt akk) sjekk bruksanvisningen til bilen, eventuelt hør med en dekkbutikk ved uorginale felger :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2015 Det sitter originale felger på bilen. Med en person i bilen og lite last så skal det være 2.1. 2.3 ved flere folk i bilen. Jeg hørte også en gnage lyd da jeg kjørte for ikke så lenge siden. At noe lå inntil veien og skrapet/inntil bilen. Sammenheng? Kan det være produksjonsfeil på dekka? evt "gamle" dekk som gjør at de slites sånn? Skal også sies at det er utrolig mye dekkstøy i bilen. Hører nesten dekk/vei støyen mer enn TDI motoren Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2015 Det er 2 sett med merker på bilen. Continental og noe billig dekk bak. Continental dekkene står foran og begge hjula er likt slitt. Dekkene bak er like hele Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2015 Sjekk prod. datoen på dekkene, det gir deg en pekepinn på hvor lenge de har stått på bilen. Forrige eier kan jo være skyld i feil dekktrykk med påfølgende slitasje, du har vel ikke hatt den bilen så lenge du? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 16, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2015 Dekkene er fra tidlig 2012. Jeg har ikke hatt bilen så lenge nei, så er ikke overasket over ting jeg finner på bilen ;) Og det ser ikke ut som det er slitasje heller. Ser ut som dekket har gått i oppløsning. Skal få tatt noen bilder etterpå Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2015 Slitasje på midten p.g.a. høyt lufttrykk var vel mere vanlig i gamle dager med diagonaldekk. Nyere radialdekk har normalt så stiv rullebane at høy trykk trolig har noe mindre effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2015 Det var sikker mer utbredt før, men en ting er sikkert, kjører du med for høyt lufttrykk/for lavt lufttrykk blir dekket ujevnt slitt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2015 Idag tidlig var det ille. Jeg har TDI motor, men jeg hørte dekka mer. De lagde en uule lyd. Akkurat som et gåent hjullager. På vei hjem begynte de å lage gravelyd igjen. Akkurat som at noe lå inntil hjulet mens jeg kjørte. Så jeg dro hjem til faren min. Lånte et sett med vinterdekk, satte de på bilen og vips! God bil å kjøre igjen Hans 195/65R15 vinterdekk var stivere enn mine 225/45R17 sommerdekk. Tok også noen bilder. Dekket som satt på høyre side foran har sprekk i veggen. Ser ut som gummien går i oppløsning Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2015 Du trenger nye dekk! Ser ikke merket på de du har. Kan se ut som de er regummiert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2015 Dette er continental (premiumcontact 5?) dekk. Om de er regummierte eller ikke vet jeg ikke. Bilen ble iallefall bedre å kjøre med vinterdekkene. Skal kjøre med de dekkene ut denne mnd. Får lønning i mnd skifte. Er bilen like fantastisk å kjøre så blir det 4 nye dekk på meg. ....blir nok nye dekk uansett. Vet aldri hvor lenge de dekkene holder med tanke på sprekken i veggen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2015 Nå synes jeg at jeg hører de lydene igjen. Men er jo bare en brøkdel av hva det var. Det skal også sies at jeg kjører med piggfrie vinterdekk nå. Så de er jo veldig myke nå i "varmen". Men jeg har mer lyd til en side enn den andre da jeg svinger. Kan lenkearmene, demper/fjær eller fjærbeinlageret gjøre at bilen graver slik? Det er de tingene jeg vet er dårlig på bilen som skal byttes. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg