Gå til innhold

Vibrasjon i ratt ved nedbremsing

Ranger emnet


Sim_henrik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en V50 2008 modell som jeg kjøpte i 2014!

Slet med vibrasjon ved nedbremsing, spesielt i fart over ca 70 km/h. Vibrasjon kun i ratt, ikke noe vibrasjon i bremsepedal osv..

Det ble målt kast i skiver og alle skiver og klosser ble byttet.

 

Dette har sakte men sikkert dukket opp igjen, noen som har en mening om hva dette kan være? Kan det være dekkene?

Rattet mitt heller også litt til venstre når jeg kjører rett fram...når jeg setter rattet sånn at det ser ut som man kjører rett fram så bikker bilen svakt mot høyre...

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2 muligheter til at det igjen blir kast i skivene.

1) Caliper henger og gir varmgang i skriver og slår seg når bilen stanser.

2) Du holder hardt trykk på bremsepedalen etter en lengre nedbremsing hvor bremseskivene har blir varme. Skivene blir da presset skjeve.

 

At rattet ikke "peker" rett frem når du kjører rett frem stammer av latskap fra verkstedet/personen som sist justerte spissinga.

Alt. at et av framhjulene har fått en kraftig trykk fra siden som har bøyd et styrestag.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

At kastet i skiven dukket opp igjen kan bety at det er ubalanse i hjulene, men da vil du nok kjenne at det rister når du kommer opp i fart også (100+ km/t). Kan også være som Jesper sier at varme har skylda. At bilen ikke kjører rett når rattet står rett er også som han sier at det har blitt gjort feil fra verksted eller at du har truffet en fortauskant eller lignende og forskjøvet et styrestag. Firehjulskontroll er nok lurt å ta på et verksted for å fikse dette problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår