Gå til innhold
Bilforumet.no
Audimann1111

Passat 4x4 kjøpetips

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei, ser ut som VW Passat 4x4 (syncro og 4motion) er veldig mye av på bruktbilmarkedet. Hva bør man sjekke, se etter ved og kjøpe en slik fra 1997-1999 mod? Er det gode og holdbare biler eller må man regne med og bytte mye slitedeler, være god og skru? Er det mye rustplager med disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har hatt passat 2001 mod, med fwd, fra 2005-2013, kjørte 150000 med den på den tida. Det viktigste etter min mening, er å ta en fullstendig sjekk på absolutt hele bilen, visst man først begynner å slurve med vedlikehold på disse, går det veldig fort med forfallet. Jeg syntes at når jeg hadde byttet hele forstillinga, var det mye bedre kvalitet på multilinkforstillinga. Min passat var en meget komfertabel bil, som sviktet kun 1 gang på 8 år, da var det batteriet som kortsluttet på 2 celler samtidigt, ellers startet den alltid. Eneste negative jeg vil si, er at mansjettene på drivaksel foran røk litt for ofte, gjerne 1 gang pr år. Siste 2 åra blei bilen ikke ofte vasket og stelt, men rust var et fremmedord på denne. Begynte å bli litt overflaterust i sprutsone bak drivhjul, ellers svært lite rust. Er absolutt en bil som er enkel å skru på, hadde nok kjøpt passat igjen om jeg skulle ha en god bruksbil, men så oppdaga jeg skoda superb, som er identisk med passat. Sinkslipp rundt for eksempel rails på tak, fals på bakluka er også en kjent sak på disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.