jacobsen84 Skrevet Februar 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2015 hei jeg har ett åpent luftfilter oppsett på min (uten olje). jeg kan høre godt att den trekker luft og plystrer når turbon roer seg ned igjen inne i bilen. men ett par spørsmål. når jeg gir flatt jern f.eks 3gir kan jeg høre den suger luft som faen helt til ett hvis punkt og det blir stille resten av veien til jeg må gire. altså sugelyden avtar. er dette normalt? og hva små ting kan jeg gjøre me bilen for å få litt mer guff i den utenom å chippe for det skal jeg jo men andre ting? og dette med resirkventil og n-75. hva er dems oppgave og er dette noe man kan bytte ut me noe bedre? er så fersk på turbobil så vill lære litt enkle trimtips uten for store kostnader. :) syns bilen er litt slapp til å være turbo og 150hk men er vell litt pga størrelsen til turbo og "att" om det stemmer er en lav-trykksturbo?. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2015 Mer effekt (utenom chip) er dyrt, vi snakker ny turbo, ny eller modifisert topp, ny kamaksel, nye dyser, nytt innsug, nytt eksosanlegg osv. Og så du er klar over det, hvis du skal trimme mer enn en vanlig chip må bilen mappes, da kan det også lønne seg å bytte ut innsprøytningssystemet. Skal du ta det til det ekstreme er det kun en ting å gjøre, bygge ny motor fra grunn. Selvfølgelig bestemmer du hvor mye du vil hente ut selv, men du kommer ikke utenom store kostnader hvis du skal over 250hk. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 17, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2015 Om bilen er slapp så kan det jo være "feil" på motoren. Jeg har selv kjørt en 1.8T 150hk A4 og synes det gikk greit unna. Men slapp motor? Tett bensinfilter? Tennpluggene? osv osv. Når tok du hovedservicen sist? Den A4 1.8T som jeg kjørte hadde også tregheter i wastegate armen på turboen. Var vakuum lekkasje i en av de slangene som styrer armen. Fikk byttet de slangene og det hjalp merkbart på effekten Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen84 Skrevet Februar 17, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2015 Ok takker for svar jesper1201. men jeg ska nå ikkje ha den syke delen når det blir så dyrt. da foretrekker jeg heller bare chip og eksos. men opp til 250 hk hva ka jeg gjøre for å få den effekten? bare spørsmål TKarlsen: Feil på motor? hvordan finne ut? ta diagnose? kan ikkje si den er slapp men kanskje forventet litt mer spark i fra den. kjøpte bilen i desember forrige år. så har bare hatt den par måneder. men veit det er blitt byttet oljepumpe og reg reim. men hovedservicen skal ikkje den komme opp på displayet når du starter bilen? sånn in2 eller noe sånt. Var sånn på min gamle Audi a4. men wastegatearmen hvor sitter den? Og kan det være andre ting enn bare det og filter? Den fusker ikkje på noen måte heller. Drar jevnt og fint. Bare sku ønske det var noe mer. En annen kompis av meg hadde en passat stasjonsvogn 1.8t uten Quattro og den syns jeg sparka litt ekstra. Jeg hadde og problemer med turbolæg altså bilen hakket når jeg sku kjøre igjen etter stått stille litt. Skjekket olja og da var det lite. Bitte litt under min. Etter fylte på igjen sluttet det. Var en god stund siden sist så sier hvertfall en ting den bruker ikkje mer olje enn normalt. Men lite olje kan føre te turbolæg? Bilen min har gått 270 nå. Jo og btw det med att jeg dro ut på 3gir og det sluttet og suge luft er det normalt? Turbon som når sitt trykkpunkt? Eller er det derfor du lurte på det med wastegatearmen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_nor Skrevet Februar 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2015 Ta vekk "powerfilteret" og sett i oem luftfilter boks so fer du litt meir guffe ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen84 Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2015 hadde orginalt fra begynnelsen av og byttet til åpent filter så var like daff med orginalt. ingen forskjell verken dauere eller sprekere så filteret har ikkje skylda dessverre. merker da om den blir dauere me den for den satte jeg på selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Februar 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2015 For å oppnå rundt 250hk ville jeg byttet dyser og turbo. Få da til et skikkelig map hos en som kan kjøre bil i benk samtidig. Vet at folk har hentet ut 300hk på original motor, med kun nye dyser å turbo. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen84 Skrevet Februar 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2015 Men tåler motoren min detta da tanke på ja innhold og kmstand som er nå 270 og pris circa for mapping? Tenkte heller i området 220-230 hk som en orginal s4 c4. Veit om ett verksted i området som er veldig flinke og kan sinnykt mye om vag. Veit kan høre me han men vill og høre for sikkerhets skyld med andre :-) dem tar oxo safe chipping. Og hva turbo burde jeg ordne hørt det finns bolt on turbo av en eller annen audi. S4 ett eller anna Er ingen tikking MEN når jeg åpner panseret og gasser litt så kommer det en rasle lyd helt fremme oppå blokka circa men gir seg om jeg gasser litt ekstra på. Har tatt av dekselet og sånt men fortsatt der.. Merka detta i dag på veg hjem. Hva pokker er det?Men dette er bare ett proskjet jeg kankje vill planlegge i fremtiden. Vill først ha senk eksos og nye sommerfelger. Passer 19" greit? Er jo orginal høgde blir ikje bilen veldig høy da? Legger til bilde av felgen kanskje en her kjenner til dem og kvalitet? Ska handle neste måned. Der det er sølvkant rundt var det tidligere karbon farge. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jacobsen84 Skrevet Februar 27, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2015 ?????????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.