Gå til innhold

annonse finn.no


RUB

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte en qashqai hvor det sto i annonsen (vedlagt) at den hadde parkeringssensor. Anser dette som viktig utstyr. Ha forespurt selger om dette, men hun sier at hun mente ryggekamera. Men det er jo noe annet enn ryggesensor. Jeg har avtalt at jeg skal betale årsafgift i kontrakten. Spørsmålet mitt er om jeg skal holde tilbake disse pengene pga at annonsen sier at bilen har parkeringssensor. 

 

Det er jo slik at jeg er veldig vant med mine tidligere biler, at de har sensor. Videre har dette noe å si mht verdi og videresalg, noe som også Leaseplan skriver om ift utstyr..

 

Legger ved annonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildels enig, men å ikke betale årsavgifta vil ikke gi deg en fordel, heller motsatte veien. Ja, gammel eier får purringer ol. men det er tilslutt du som blir avskiltet.

Er handelen gjennomført og penger/bil er overført/levert?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett annonsen.

 

Nederst på annonsene står det: Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht opplysningsplikt kan fåes direkte fra selger.

 

Det vil si at du som kjøper har undersøkelsesplikt og at det da kreves en innsats fra deg som kjøper. I mine øyner er dette noe som jeg ikke tror du kommer noen vei med. Det lønner seg og lese alt som står i en annonse selv det som står nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde bare være glad til at det var ryggekamera i stedet for ryggesensorer. I stedet for de sensorene som piper i tide og utide kan du nå faktisk se hva som er bak bilen din. De rimeligste modellene har som regel bare ryggesensorer, mens de dyrere har kamera. I mine øyne er sensorer bare et irritasjonsmoment.Vet ikke hvor mange biler som har vært innom verksted fordi at de har stolt på ryggesensorene. Og er ikke alltid at de detekterer lave hindringer. Med kamera kan du jo se hva som er bak bilen. Og i tillegg kan du imponere naboen litt når du rygger bilen rett på riktig sted slik at du kan henge tilhengeren rett på kula hvis du har det. :-) Og i tillegg står det jo i annonse teksten at det er ryggekamera. Og en ser jo med en gang ut i fra bildene at det IKKE er sensorer bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I annonseteksten står det som sagt at den har "parkeringssensor bak".

Mulig du har rett i at kamera gjør en bedre jobb, men er nå godt vant med å bruke sensor, og det har gått veldig bra.

 

Ang. kamera: Synes det er vanskelig å beregne avstanden med ryggekamera, men det er mulig at det skyldes lite erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår