Gå til innhold

turbohavari passat 3b

Ranger emnet


opel astra

Anbefalte innlegg

Da var det nok det som skjedde nok ja nå så blir det gjort sånn du forklare nå neste gang :-)

Trur nok det hjalp en og del vertfall

Feil koder jeg fikk opp nå er dette.

 

 

Address 01: Engine        Labels: 038-906-019-AVB.lbl
   Part No: 038 906 019 GL
   Component: 1,9l R4 EDC 0000SG  1495 
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 05314 
   VCID: 67DD5D1705980F26359-49D8

2 Faults Found:
17964 - Charge Pressure Control
            P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent
17849 - EGR Valve (N18)
            P1441 - 35-10 - Open Circuit or Short to Ground - Intermittent
Readiness: 0 0 X X X
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk over alle vakuumslanger og se om aktuatoren/WG ikke sitter fast.

Ang EGR så sier feilkoden at det er brudd i ledningen(e).

 

 

Er ikke sikkert du trenger å rense eksosen igjen, for det var nok det som skjedde opp Lynga :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe det ble vel blest ut litt opp den bakken der ja så det satt sikkert en del igjen der smile.gif

Så da trur jeg ikke er noe igjen der inne,

Men kan katalysatoren tatt noe skader den ser jo hel og bra ut?

Da skal jeg ta og se over ledninger i morgen se om det er noen brud.

Ta en ekstra sjekk på vakuumslangene.

skal bytte lmm i morgen trur den også driver og tuller etter at turboen tok kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet lmm alt virket bra så litt på vakuumslangene byttet noen som så dårlig ut.

Kjørte bilen litt har ikke fått testet så veldig mye.

Men etter bytte av lmm og noen slanger kjørte bilen opp til den fikk 90 grader dro den litt på turtall da gik den fint.

Det eneste hva da etter på at den plutselig datt fra 90 til 70 grader.

Kan hende termostaten gikk og i samme slengen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppsummering av bilen går nå som et skudd :-)

Stor takk til Jesper som kom med gode forslag også litt til T karlsen som hadde lagt ut bilde av vakuumslanger fra hans motor i en annen tråd her på forumet.

Også dere andre som har vert med å svart her?

Så har fått rydda opp i alle vakuumslanger som hva litt rott med.

Kjørt tester med vag com så alt ble i gjorden fikk rettet feilen med egr så den fungerer sånn den skal.

Byttet lmm å olje og filter diesel filter luft filter.

Charge Pressure Control hadde glemt og plugge inn i kontakten så nå virker den som den skal rofl.gif

Total kostnad ikke sikker da jeg hadde alle deler liggende.

Kun kjøp vakuumslange på rull til ca 50 kr på biltema virker bra. 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår