conconsal Skrevet Januar 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2015 hei. har en passat 1,9tdi pd 100hk med lit problemer. ved star av bilen går den kun på dieselet som er i filteret, så må jeg fylle filteret manuelt og da går den helt fint. dagen etter er det samme regla igjen. noen som kan hjelpe meg? ingen feilmeldinger på vagcom. filter er oxo nytt. tep.sensor ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2015 Fyller du filter med slangen som går til filteret eller bruker du noe og heller oppi? Kan verre at den ikke pumper opp når du starter bilen ta av slangen og se om det kommer ut noe ved oppstart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2015 Defekt dieselpumpe (i tank)? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conconsal Skrevet Januar 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2015 helle på filteret. og det kommer diesel når jeg starter den....lurer på om den tømmer litt av filtere når den står...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2015 kan hende du har lekkasje se om du har noe diesel rundt filteret eller under se om det er noen lekkasje på retur slangen. Er filteret tomt når den har stått litt eller må den stå over natten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conconsal Skrevet Januar 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2015 Defekt dieselpumpe (i tank)? skal det komme diesel da? dette startet etter at den nesten ble kjørt tom for diesel.. har blåst røra i tilfelle drit..... når jeg tar av ventilen på filteret kommer det lufttrykk...er det normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conconsal Skrevet Januar 29, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2015 kan hende du har lekkasje se om du har noe diesel rundt filteret eller under se om det er noen lekkasje på retur slangen. Er filteret tomt når den har stått litt eller må den stå over natten? stått over natten eller mange timer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Januar 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2015 ligger det diesel i slangen du kan sjekke det får det skal komme diesel ut når du tar den av, er ikke sikkert pumpa klare og holde på diesel men den virker vel nok når den pumper opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2015 Defekt dieselpumpe (i tank)? skal det komme diesel da? Det er returventil i pumpa som hindrer diesel å renne tilbake til tank. Har du en ventil/t-stykke oppå filteret ditt? Sjekk om det er lekkasje her da dette kan gi de problemene du har. Edit. fant en tråd som kanskje ligner litt på ditt problem, der er det henvist til den ventilen jeg tenker på. http://www.bilforumet.no/topic/295236-startproblemer-audi-a4-19tdi/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conconsal Skrevet Februar 1, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2015 Det er returventil i pumpa som hindrer diesel å renne tilbake til tank. Har du en ventil/t-stykke oppå filteret ditt? Sjekk om det er lekkasje her da dette kan gi de problemene du har. Edit. fant en tråd som kanskje ligner litt på ditt problem, der er det henvist til den ventilen jeg tenker på. http://www.bilforumet.no/topic/295236-startproblemer-audi-a4-19tdi/ har t-stykke kan ikke se noe lekkasje der, byttet oringer på den. har prøvd å parkere den med nesa ned uten at det hjalp noe. har bestilt ny t-stykke men kan ikke se at det feiler den gamle noe....den oppener ve ett vis trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devilbiss Skrevet Februar 1, 2015 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2015 Hei.Har samme problemet selv.På min er det ikke ventil på filteret, men på en av slangen da min har dieselkjøler på toppen av filteret.Fant ut ved en feiltagelse at det var lekkasje på slangen med tempføler for diesel, da jeg satte en visegrip tang ved ren flaks..Startet med en gang etter å stått over natta,så lekkasjen er der ett sted..Byttet også tilbakeslags ventilen,den sitter på slangepakka ved oljefilteret der.Hjalp ikke..Mulig o-ringen som tempføleren sitter i er dårlig,hadde føler i holder kmpl. Møller ca 350kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conconsal Skrevet Februar 2, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2015 har ikke dieselkjøler på toppen av filteret og o-ringen som tempføleren sitter i er byttet + att av gummislanger til og fra filter. satte en visegrip tang på returen i går kveld får å se om det hjalp. likevel idag stoppet bilen etter noen minutter på tomgang og filteret er tom for diesel..........merkelig....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobcor Skrevet April 4, 2017 Rapporter Share Skrevet April 4, 2017 Hva ble konklusjonen her? Har dette problemet på min 3bg 1,9avf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet April 4, 2017 Rapporter Share Skrevet April 4, 2017 Jeg har noe ala det samme problemet, du kan prøve det som er nevnt i denne tråden. http://www.bilforumet.no/topic/303194-19tdi-mister-dieseltrykk-etter-en-natt-i-bakke/ Jeg kommer nok til å prøve å sette inn en enveisventil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg