ArnulfR Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Jeg må ha ekstra varme i lasterommet på noen varebiler. I første rekke en Fiat Scudo og senere et par WW Caddy og en bensin Berlingo. Lasterommet bør holde ca 50 grader, selv på de kaldeste dagene med minus 20 grader. Jeg regner naturlig nok med å isolere lasterommet ekstra. Noen som har gode forslag til hvordan jeg kan varme opp lasterommet? Det trenger ikke være varmt når jeg ikke kjører. Jeg tenker på en webasto men vet ikke om det blir varmt nok. Og så er de jo sykt dyre. Kanskje et ekstra varmeappart slik som dette: http://www.okonomi-deler.no/Product.aspx?ProductId=EH%2012014018 Andre gode ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Dieseldreven luftvarmer har ofte over 5kw, den du linker til har 3,8kw, den er i tillegg beregnet for å koble på kjølevæske systemet. Beste løsning er nok en eller 2 luftvarmere, men 50 grader er nok kanskje litt vel optimistisk. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArnulfR Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Hei Jesper og tusen takk for svar! Hva mener du med luftvarmere? Tenker du noen som brenner diesel ala webasto eller tenker du på en som kobles på kjølesystemet (som den jeg linket til sist)? Jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan de kan si at den er 3,8 kW, det må vel være avhengig av temperaturen på kjølevesken. Og den blir vel ikke spes høy med en moderne dieselbil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Det jeg mener med luftvarmer er en dieselbrenner som varmer opp luft og ikke vann. Hvis du går inn HER kan du lese litt om de forskjellige som Eberspächer tilbyr. D8LC varmeren har en maks effekt på 8kw og et forbruk på 115w / 1,05ltr pr. time ved full effekt. Jeg har ikke sjekket pris, men jeg regner med de er ganske kostbare, men skal du oppnå 50 grader må du ha en kraftig dieselbrenner. Disse kan også monteres slik at de resirkulerer luft og oppvarmingen blir enda mer effektiv. Jeg forsto det slik at du har til hensikt å bruke denne varmeren når bilen står i ro, med motor avslått? Da vil ikke den du linker til fungere da det heller ikke er noen kilde som varmer opp kjølevæska. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg