a4b5 Skrevet Januar 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2015 Har fått noen problemer med bremsene mine på a4'n min. er en 1.9tdi quattro avant. Bremsepedalen begynte plutselig og ta så langt inn. Må klemme bremsepedalen helt i bånn får at den skal bremse. den greier å låse hjula hvis jeg klemmer den i bånn. men er så lite motstand i pedalen og må klemme langt inn før den bremser no særlig. Har akkuratt montert coilovers og kjørte vel rundt 10-12 mil med den. Så var jeg såvidt inne på en parkeringsplass og sladda litt. bremsene virket akkuratt som før helt til jeg skulle ut fra parkeringsplassen igjen. Da ble pedalen myk og måtte klemmes langt inn. Tenkte at det kunne være lekkasje siden jeg har akkruatt montert coilovers. men har ikke hatt av calippere. og ikke kommet borti noen bremseslanger. og det har ikke forsvunnet noe bremsevæske. Så var det noen som foreslo at det kunne være vann i bremsevæska. Siden den ikke har blitt byttet på lenge. men rart det kom så brått. og bremsevæska var ikke varm heller. så kan ikke ha kokt. Noen ideer til hva det kan være ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 18, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2015 Sjekk at bremsekraftforsterker virker. Skru av motor. Pump på bremsepedalen til den blir stein hard. Press bremsepedal ned mens du starter motor. Pedal skal ganske kjapt begynne å synke inn. Gjør den ikke det bør du begynne med å sjekke alle vakuumslanger. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4b5 Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2015 Kan prøve det i morra. Men skal ikke bremsepedalen bli hard hvis bremsekraftforsterkern ikke virker ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2015 Jo, når motor ikke er i gang så vil pedalen bli hard, selv om bremseservo ikke fungerer. Om den ikke fungerer vil ikke pedalen synke når du starter motoren. Det han ba deg sjekke er for å finne ut om bremseservo fungerer ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4b5 Skrevet Januar 19, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2015 Okei, gjorde som dere sa. og pedalen synker ikke. Så er nok bremsekraftforsterkern. Pumpa pedalen hard. starta motor mens jeg holdt pedalen. og den sank ikke. Så slapp jeg den og lot motoren gå litt uten å røre bremsen. klemte på den da og da gikk pedalen i bånn. slap den og pumpa da ble den hard igjen. mens motor gikk. Noen som kunne forklart meg hvor vacum slangen skal sitte på bremsekraft forsterkern ?. prøvde å kikke litt rundt den men såg bare bremserør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2015 Er et plastrør som er festet oppe til venstre på klokka, sett forfra. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg