Gå til innhold

A3 K03S Steg 1 RH-Motorsport Danmark

Ranger emnet


devil201

Anbefalte innlegg

Hallo Alle sammen.

 

 

Jeg hadde bilen min nede i Danmark hos RH-Motorsport for å mappe bilen igjen etter TurboBytte.

 

mod:

 

K03S

 

TIP

 

Åpent Filter

 

Alu Resirc.

 

 

 

 

Mappingen startet med at RH gikk kjapt over bilen for å se etter lekkasjer.

 

Tok ut gamle chippen fra ecu , og satte inn en standard 180hk tune for å se på hvor mye turboen hadde tapt. Overraskende bra etter RH sin oppfatning, endte opp med 176hk smile.gif

 

Etter ca 1.5 time så følte dem at dem ikke kunne gjøre noe mer ut av oppsettet.

 

Endte med 212 hk \ 325 nm.

 

i mitt syn håpet jeg på ca 15 hk mer . men man får ta det man får.

 

Rh-Motorsport mente at eksosen burde vært byttet ettersom det var store temp forskjeller, gloheit fra Downpipe og ned til catalysator, og fra cat og bak var den kald.

 

ca 2 uker etter mappingen så fant jeg ut at catalysatoren var Helt Tett !!!  ( derfor den var gloheit )

 

 

 

Så spørsmålet mitt nå er :

 

Nå som bilen får puste fritt etter cat har blitt fjernet , vil den da ( Produsere ) litt flere HK \ NM enn hva som ble mappet inn ?  siden Ecu til Avhengig av MAF \ Lambda tenker jeg på .

 

Eller kan jeg se bort i fra den forhåpningen ?

post-101727-0-04642500-1421614442_thumb.jpg

post-101727-0-37518500-1421614450_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye baktrykk vil selvsagt gi tapt effekt, derfor vil en motor med kat 'med gjennomstrømning' gi mer effekt enn enn med tett kat. Men hvordan kom du frem til at kat er tett? Det er helt normalt at kat blir varm. Når jeg ser tallene dine så tviler jeg på at det er noe galt med kat ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom fram til det var at spool up ikke var der i det hele tatt. Leste på vwvortex med en med samme problem som meg. Og tok sjansen på at det var cat.

 

Tok fram vinkel kutteren, og kappet av cat.

 

Den var tett! :)

 

Kunne ikke se igjennom cat , og etter litt banking på den så raste det ut en haug med gammalt sot og dritt. Etter Sveising av rør der hvor cat var så plutselig så kom spool up tilbake :).

 

Ta daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår