Audimann1111 Skrevet Januar 13, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2015 Hei, er det noen som har bygd anlegg i Audi 80 tdi avant? Bilder? Ser ut for at det bare er 2 små diskanter i front på denne bilen og ikke noen andre plasser og sette inn diskanter? Hvordan gjør jeg det? Er helt grønn, men må jo få skrudd inn noe mer og bedre diskanter før man eventuellt setter inn subb og forsterker bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 13, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2015 De 4" mellomtone elementene du har på dashbordet er ikke så mye å hoppe i taket etter nei. Det du kan gjøre er å lage til noen høyttaler hull i dørtrekket. Leke deg litt med glassfiber. Få til en plassering med 6.5" eller 8" mellomtone element der. Og bruke 4" hullet til diskant plassering Evt kjøpe ferdig panel til dørene http://transmedia.mystore3.no/products/audi-80-b4-hoyttalerpaneler Audimann1111 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimann1111 Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2015 Hvordan lager dere hull i dørpanelet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2015 Bruk fantasien ;) F.eks bruk en drill til å lag et 10mm start hull. Så kan du jo forsette med stikksag rundt. Kan være lurt å lage en mal. Så begge sidene blir like. Sjekk også om det er plass bak dørtrekket. Bruker å være diverse metall stenger og ting bak der. Du bør også stive opp dørtrekket om du skal ha en høyttaler der. Evt få skrudd fast dørtrekket/høyttaleren til noe solid. Dørtrekket er for "løst" Audimann1111 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2015 Ta også hensyn til at vindusrutene kommer ned ;) Audimann1111 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimann1111 Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2015 Hvordan gjør jeg det med ledninger til høytalerene som installeres, prøve og strekke skjule det så godt som mulig og få koblet det inn på hva da på cd spiller? Er ganske grønn på dette . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2015 Det beste er om du kobler opp en forsterker. Sender signalet fra en cd spiller til forsterkeren og videre ut til høyttalere. Da vil du få mye mer glede av høyttalerne dine. Ledninger legger man alltid skjult. Tykk + kabel fra batteriet, via sikring og inn i bilen til forsterkeren. GND ( "-" ) kabelen tar du til chassie på bilen. Trekk strømkabelen på venstre side av bilen. Signal kabler og høyttaler kabler på høyre side. Om du aldri har gjort dette før kan det være lurt å få med deg en kamerat som kan bilstereo/kabling. La han passe på og vise deg hvordan ting gjøres. Ellers kan bilen din se ut som dette: Audimann1111 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimann1111 Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2015 Ja forsterker har jeg faktisk koblet til subb før ( er jo + og - ledning fra batteriet og phonokabel fra cd spiller ) så det skal jeg nok klare. Men har ikke koblet selv når man legger opp nye høytalere til cd spiller. Er jo som regel 4x50 watt forsterker i cd spillere så det klarer vel og drive greit nok diskanter i dører og frontpanel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 15, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2015 De 4x50W er "watt".. Peak watt, ikke "ekte" watt. Gode Pioneer spillere har 4x27-28W. Har du en helt vanlig spiller er det kanskje bare 4x20W der, om ikke mindre? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimann1111 Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2015 Ok , men mange diskanter har vel ikke så mange reele watt heller sånn sett. Men mener du det er lettere og koble disse diskanter i frontdører , evt bakdører til forsterker bak som man bruker til subb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimann1111 Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2015 Ta også hensyn til at vindusrutene kommer ned Hehe, noe og huske på :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2015 Ja, hovedenhet kan godt drive mellomtone og diskanter foran, egen forsterker på bass/sub. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 16, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2015 Jeg fikk mye finere og fyldigere lydbilde på originale høyttalere i min gamle A6 da jeg koblet på en forsterker på dem. Du kan så klart drive vanlige høyttalere rett fra spilleren, men skal du opp i noe effekt eller lyd kvalitet så er det forsterker som er tingen. Og jo, det er mange elementer som har høyere effekt enn hva spilleren klarer. F.eks disse som jeg er veldig glad i:http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-SQL-165-komponentsett/AS4102 Disse tåler 150W tilført effekt. Tror det er vanskeligere å finne et sett som er under 20W (om du ser bort fra biltema) enn over de 20W spilleren klarer ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg