Stianro Skrevet November 17, 2014 Rapporter Share Skrevet November 17, 2014 Heisann!Jeg har kjøpt meg en Opel B Vectra 1,6 16v 1997model. Med den følger det noen feil i motoren. Okei, bilen er strøken, og har bare rullet 130k, men bilen går bare på 3 sylindrer og bruker mye olje i forhold til den har gjort før. Noen som vet hva dette er, og hva som kan gjøres?Har tenkt på å borre den opp, og samtidig full overhalling. Hva annet kan det være, plugg, ventiltetninger? Vær snill å gi meg litt utdypende informasjon, da jeg ikke er veldig bilkyndig på denne slags. Er det en dyr, og krevende affære å fikse dette problemet? Mvh, Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 18, 2014 Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Sansynligvis en brent ventil pga oljeforbruk. Prisen spørs jo akkurat på hvor mye du kan gjøre selv. Overhaling av topplokk med skifte av ventil og ventiltettninger + deler trenger ikke koste mer enn noen tusen om du gjør skruinga selv. Skal du ha det på verksted så kan du nok regne med en sted mellom 12-16 tusen tipper jeg. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianro Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 BUMP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 28, 2015 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2015 Jeg er meget nysgjerrig på hvorfor du bumper når du har fått et godt svar av Opelduude? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg