Lofnesen Skrevet November 17, 2014 Rapporter Share Skrevet November 17, 2014 Har ett problem med min Ford. Ved fult gasspådrag og rundt 2000/rpm kommer det en slags uling ut eksosrøret. Høres ut som en mann sitter inni å blåser i en fløyte. Dette høres ikke så godt fra innsiden på bilen , men høres godt utenfor. Hva må jeg gjøre ..? På forhånd takk..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 18, 2014 Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Sansynligvis ulyd fra turboen. Spørs om den er utslitt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lofnesen Skrevet November 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Det som er så merkelig er at når jeg kjøpte bilen for 2-3 mnd siden så var der ingen uling. Da manglet bakre eksospotte. Fikk den inn igjen på verksted og de satt på en endepotte. Det var da lyden kom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet November 18, 2014 Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Kan var en eksoslekasje en eller anna plass men tror ikke det hadde blitt uling, ta av den bakre enden og hør? Veldi lett, tar deg ikke mer en 5 min når det er netopp hatt ifra hverandre :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lofnesen Skrevet November 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Såg no på eksosen, og det er skøyta sammen med flens osv, men fra katalysator og heilt bak er det sveisa.. Er ikkje direkte uling, er meir som en plystrelyd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet November 18, 2014 Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Hmmm, er ikke katalysator på min 06 model tdci, er lyden kun ved 2000 rpm eller vedvarer den hele registeret? Virker så kansje turboen din som ikke er så god, du kan jo eventuelt prøve å filme lyden og legge den ut her? Har aldri testet lagerene i en turbo selv, og heller ikke hatt problemer med en så vill ikke komentere den muligheten. En liten ide så eg fikk så du kan prøve er å holde over endestussen av eksospotta di og se om det blir noe høyere lyd, hvis det er ett lite hull som på ett eller anna vis sko klare å plystre til deg burde det bli værre når du stenger for eksosen og det blir mer press på hullet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lofnesen Skrevet November 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Er akkurat på 2000rpm og ca 3500rpm.. Har prøvd å holde for eksosen, men er for mye press til å klare å holde igjen, så tror egentlig ikke at det er eksoslekkasje noe sted.. Syns egentlig dette er veldig merkelig.. Med tanke på at de satt på en helt ny endepotte. Har også funnet ut at når eg holder inne clutchen, kommer det en raslelyd. Enda verre viss eg bare holder den halvveis inn.. Han bilforhandleren er begynt å bli vrang også. Han måtte bytte dieselbrenneren etter kjøp så han er litt gretten etter det tror jeg. Men når en kjøper en bil for 70000kr så bør jo den vere i litt stand..! Han sier at lyden ut eksosen ikke sjenerer noen. Det sjenerer jo meg !!!! Lurer faktisk bare på å sette den på et annet verksted for å finne ut hva prisen vil bli og deretter kontakte min bilforhandler igjen.. Han er vel pliktig på en eller annen måte å ordne opp etter seg.. Er ikke første gang den er der inne for å si det sånn... Kjøpte den 03 mars 2014. Den har vert på verkstedet der inne i minimum 2 mnd tilsammen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet November 18, 2014 Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Fått deg en mandagsbil du? :-/ skipt når det skal vær sånn, håper du finner utav det, kan jo kreva att dem skal fikse eksosen eller ta bilen tilbake da det er en feil dem allerede har prøvd å rette på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lofnesen Skrevet November 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Ja, helt utrolig... Men noe eg kan gjøre for å få han til å gjøre det eller noe ..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 18, 2014 Rapporter Share Skrevet November 18, 2014 Hvorfor ikke heve kjøpet. Jo du kan få dette fikset på et annet verksted og han står til ansvar for å betale dette men du må si dette til han som du kjøpte bilen av? Ellers så kan du bruke forbrukerrådet da blir det konflikt løsning er jo veldig greit det også da får du din rett på din side og dere kommer til løsning? Ofte hjelper det bare og fortelle han at du har vert i kontakt med forbrukerrådet og si dem kan rette opp sak på han, ofte bilselgere ikke vil bli blandet inn i systemet til forbrukerrådet ofte da gir dem seg og utbedre dine feil. :) Sverre E Olsen og Lofnesen reagerte på dette 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet November 19, 2014 Rapporter Share Skrevet November 19, 2014 Eg hadde gjort som opel sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg