Gå til innhold

Forsterker skrur seg ikke av

Ranger emnet


passelat00

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ny CD-spiller (Pioneer avh-7500 bt) og etter at jeg byttet spiller så vill ikke forsterkeren til subben slå seg av. Uansett om jeg har skrudd av tenninga og cd spilleren er av, så lyser og "suser"`forsterkeren. Den slår seg bare av hvis jeg drar ut remote kabelen fra styrestrømmen. 

I tillegg så dunker det i subben hvis jeg skrur av tenninga når jeg har cd spiller på, selv om lyden er av og jeg ikke har på noe musikk.

 

Hva kan være feilen? noe jeg ikke har koblet i / koblet feil?

 

Jeg hadde ikke noe problemer med dette med den gamle CD-spilleren selv om jeg har koblet det likt.

 

Her ser du kabelen når den ikke er koblet i, da slår forsterkeren seg av.

post-150670-0-19978400-1416090056_thumb.jpg

 

Her er den koblet i og da skrur den seg ikke av.

post-150670-0-57222200-1416089811_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan prøve det.

Som du ser på bildet så er det Remote kabelen fra cd spilleren ( System remote control ) den er koblet på styre strømmen ( den kabelen som har den "Klipsen" på seg. er bare de kablene.

 

Kan ikke så mye om dette her, har overtatt bilen til brodern og han som har kobla anlegget, men jeg hadde lyst på ny cd spiller så prøvde jeg og koble opp det, men det funka ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være remoten som er koblet feil.

Hvis du ser på den blå ledningen som går fra spilleren din, så kan du koble fra "han/hun koblingen" (den har gjennomsiktig gummi rundt), slik at remote til forsterker kun er skjøtet sammen med den blå remote-ledningen som kommer FRA spiller (Tror den er merket "System remote control") smile.gif

 

Har vært borti dette på fler spillere (i f.eks Passat 3B/3bg som du har?). Den blå ledningen fra ISO-overgangen som kommer fra "bilen" gir konstantstrøm når tenningen er av, og dermed vil ikke forsterkeren slå seg av.

 

Kort oppsummert:

La han/hun tilkoblingen være FRAKOBLET, (den blå ledningen med han/hun tilkobling og gjennomsiktig gummi rundt).

Finn den blå remote-ledningen som går FRA spilleren, skjøt remoten som går til forsterker på denne.

 

Se om dette fungerer smile.gif

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår