Gå til innhold

Bilen starter ikke EPC lampe lyser

Ranger emnet


Gulf4

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med bilen. 


 


Jeg var ute å kjørte å plutselig stoppet motoren og EPC lampen og Batteri lampen startet å lys, jeg klarte å trille inn på en busslomme (der står bilen fortsatt).


Jeg får ikke startet bilen, når jeg vrir om nøkkelen virker det som om motoren prøver å starte men noe hindrer den, EPC lampen og batteri lampen lyser fortsatt. Bilen er en VW Golf mk4, 2000 modell, gått 195 000 km.


 


Håper virkelig det er noen her som kan hjelpe meg. 


Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har noen venner som kan hjelpe deg det er ikke sikkert det hjelper med det er billigst prøve.

Trur nytt spjeldhuset koster ca 4000kr

Du kan legge den ned i diesel la det ligge ei og stund over natta eller noen timer om du har dårlig tid.

Ha en liten børste tannbørste går jo se om du får gjort det så reint som mulig.

Om du har noen å spør som kan hjelpe deg med vag com der du bor så hadde det vert det beste.

Også ta en vac gom test før du demonterer den?

Det kan hende noen her inne på forumet som bor rundt der du bor, som har kabel som kanskje er så snill å hjelpe deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spjeldhuset inneholder elektronikk og må ikke ligge i diesel eller lignende, men kan gjerne rengjøres med diesel samtidig som elektronikkdel holdes tørr. Etterpå må gasspjeld nullstilles, også kalt TBA (Throttle Body Allignment), dette gjøres med VCDS. Som Opel sier, begynne med en diagnose og se om du får feilmelding på gasspedal eller spjeld, samt sjekk verdi fra begge deler for å se hva som er feil. Verdiene på EPC (spjeld/pedal) finner du vanligvis i SELECT --> ENGINE --> MEASURING BLOCKS group 3, 10, 54, 60, 62 og 117.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår