Karlseen Skrevet November 5, 2014 Rapporter Share Skrevet November 5, 2014 Heisann. Har nylig kjøpt en Audi A6 2.5TDIQ. 1999mod. Fikk beskjed av tidligere eier før jeg kjøpte den at låsekassen måtte byttes fordi sentralåsen levde sitt eget liv. Låste opp å igjen hele tiden. Har nå byttet låsekassen, MEN knappene på nøkkelen fungerer ikke ? Har byttet batteri men ingenting skjer. Har også prøvd å trykke på låseknappen så sett nøkkelen inn i døren å låse opp for å se om det hjalp, men ingenting. Er det noen her som har peiling på koffør den ikke fungerer og som kanskje har en løsning ? Har lest at man må reprogrammere nøkkel eller noe sånt ? Vil ikke hive den inn på verksted før alle muligheter er prøvd. På forhånd, takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Da jeg byttet batteri på en A4 B6 i sommer så sluttet knappene på nøkkelen å virke. Det jeg gjorde var å sette nøkkelen i tenninga, skru på tenninga også trykket på alle knappene mens nøkkelen sto i tenningslåsen. Etter at jeg hadde trykket på knappene skrudde jeg av tenninga og tok ut nøkkelen. Da virket alt igjen ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karlseen Skrevet November 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 Prøvde dette nå nettop og det funket ikke. :( Noen andre som vet noe ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 6, 2014 Rapporter Share Skrevet November 6, 2014 om du kjenner noen med vac gom så kan du programmere nøkkelen opp igjen. den har heilt sikkert mistet kodinga til bilen så du ikke får styrt den med nøkelen. møller tar ikke så mye får å gjøre dette heller. du kan også miste nøkkel styringen med å bytte batteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Prøv dette: http://www.bilforumet.no/topic/56409-programere-nokkel-mot-sentrallasen-remote/ http://www.bilforumet.no/topic/286422-nokkel-fungerer-ikke-pa-sentrallas/#post2943756 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karlseen Skrevet November 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Har testet begge dem to. Ingenting funket. Begynner å bli rimelig frustrert nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 du koder ikke nøkkelen på den måten du kode kun att bilen skal og godta nøkkelen. dersom nøkkelen har mista info om bilen må det kodes med VAG COM og her gjelder det å ha original kabel. Med lisens prøv det så får du sikkert nøkkelen til å virke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Har testet begge dem to. Ingenting funket. Begynner å bli rimelig frustrert nå. Har du IR-styrt sentrallås? Fungerte alt før du byttet låsekassen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 du koder ikke nøkkelen på den måten du kode kun att bilen skal og godta nøkkelen. Det er slik man koder nøkkel mot bil, da med tanke på sentrallås IR-typen Radio-typen Take the key you DO NOT want to program and put it in the ignition. Turn it one click forward. Close and lock the drivers door with the second key. On the second key (the one in the drivers door) press the 'UNLOCK' button ONCE only. The lights will flash on the car, but the doors will remain locked With the second key still in the drivers door, unlock then lock the door again. Pull the key from the slot and test remote functions. Open drivers door, remove key from ignition. If both of your remotes don't work, do the above for the first key, but on step #3, press the 'UNLOCK' button twice. The lights will flash twice, then continue on with step #4. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karlseen Skrevet November 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Hmmm.. IR-Styrt ? Det vil si hva da?Nei, før låsekassen ble byttet funket den heller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2014 Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Hmmm.. IR-Styrt ? Det vil si hva da? At det står en IR-mottaker på B-stolpen på bilen som øverst i høyre hjørne på bildet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karlseen Skrevet November 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2014 Oja, nei det har jeg ikke. Har da RF ! Noen tips til hva jeg kan gjøre ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg