Jens M.I.S Skrevet Oktober 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2014 Kan dysene på dieselmotorer gå føyken hvis motoren har gått varm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2014 Nei, det er lite sannsynlig. Har du symptomer som tilsier det? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens M.I.S Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Bilen av typen Ford Ranger anno 02. Har hatt stor start problemer en stund. Hadde toppen til sliping samt bytta alle pakninger og justerte ventilene. Motoren går som en drøm men den sliter med startinga enda. Skal legge til at toppen måtte taes uansett da den lakk som ei sil. Tenkte kanskje dette kunne hjelpe litt på startvanskene også da ventilene strengt tatt var på bærtur. Men det gjorde det ikke,både starter, dynamo og batteri er nytt, så nå begynner jeg i en ende og prøver og finne ut av problemene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Oktober 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Viss injektorane/dysene er dårlege, så ville motoren vore litt late og svakare enn normalt. Det kan være litt slitte glødepluggar som er feilen. Eller, så kan det være ein "tilbakeslagsventil"/ventil i innsprøytningssystemet som ikkje held tett. Sånn at dieselen siger tilbake til tanken. Kanskje dieselen lekker tilbake igjennom stoppventilen. Kva slags innsprøytingssystem har du? Har du elektronisk innsprøyting, eller mekanisk rekkepumpe? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens M.I.S Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Mekanisk så vidt jeg kan se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens M.I.S Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Kan forresten legge til at det kommer diesel inn da det ryker godt av halvforbrent diesel når den drar rundt. Og det spiller ingen rolle om motoren er kaldt eller varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Er motor like tungstartet når den er varm som kald?Ryker det sort (betydelige mengder) når du kjører/gir på? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens M.I.S Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Det røyk sort da jeg nettopp hadde kjøpt den. Da var til gjengjeld bilen noe lettere å starte men hadde litt lurium på tanken og dette hjalp på sotinga men ikke på startvanskene. Den er like vanskelig å starte kald som varm. Men den starter stort sett meget lett ved tauing/trilling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Startproblemer ved kald motor er stort sett dårlige glødeplugger, startproblemer når den er varm derimot er ikke veldig normalt.Hvordan er tilstand på batteri, kabler mellom batteri å starter og batteri å karosseri? Starter den lettere hvis den får starthjelp via. startkabler?Jeg misstenker at du har startproblemer pga. starterens hastighet.Antageligvis har du en kombinasjon av dårlige glødeplugger og for lav hastighet på starter.Kjennetegn på at starter går for sakte er at den vil starte lett når den er kald og begynne å slite når den er varm. Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens M.I.S Skrevet Oktober 9, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Hender også at den har et turtalls fall når jeg clutcher og bremser ned i forbindelse med kryss og liknende. Dette skjer bare av og til uavhengig om motoren er kald eller varm. Da faller turtallet ned mot 500rpm og bruker litt tid på og komme opp igjen. Før jeg overhalla toppen førte dette ofte til at motoren ble kvalt i fart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 9, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2014 Lenge siden sist dieselfilter skift? Går bilen lite, så det er fare for kondens og/eller dieseldyr slik at dette kan stoppe tilførsel av diesel? Er det forsøkt å lese ut feilkoder?Anbefaler deg å skifte olje og oljefilter, dieselfilter og luftfilter hvis det er over 10'000km siden sist.Hvilken motor/motorkode har du? Evt. understellsnr? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.