Gå til innhold

Castrol Magnatec - erfaringer/synspunkter?

Ranger emnet


steini777

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bruker Castrol Magnatec-olje på bilen min (Bensinbil, Golf 3). Denne oljen blir markedsført med blant annet: "Clinging Intelligent Molecules" og "Instant protection from the moment you turn the key".

 

Dette skal altså være en olje som smører motoren bedre når motoren er kald, fordi den inneholder molekyler som klamrer seg til viktige motordeler.

 

Fra castrol.com:

Det er enkelt å bekjempe motorslitasje fra det øyeblikket du starter opp. Castrol MAGNATECs smarte molekyler:

  • klamrer seg til viktige motordeler når oljen renner av
  • klamrer seg til motoren og danner et ekstra beskyttelsessjikt under og etter oppvarming

 

Det jeg lurer på er om denne oljen virkelig er så bra som dem skal ha den til.

 

Noen som har erfaringer eller synspunkter angående denne type olje?

 

object_4749.jpg

Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som helt vanlig reklame-bullshit. Men oljen er sikkert bra den, med eller uten "smarte molekyler" :D

 

Det som er viktig er at den tilfredstiller bilprodusentens standard, eller at den er bedre enn disse. Og det gjør vel de fleste. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castrol Magnatec er en god olje, bedre en de fleste.
En ting en ikke trenger å bekymre seg for på eldre biler er om oljen tilfredsstiller fabrikkens krav.
Det finnes nok antageligvis ingen olje i kommersielt salg idag som ikke tilfredsstiller kravene som eksisterte for 15 år siden :)
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) har ca 3 liter castrol semi-syn. 10w-40 igjen, og så har jeg kjøpt 4L Mobil 1, 10w-40 semi-syn. Det er snart tid for oljeskift og er litt usikker på hvilken olje jeg skal velge. Det er vel ikke så farlig om jeg blander dem litt heller?

Volkswagen Passat 3BG - 1.6 75kW/102 hk - 2004 mod. Motorkode: ALZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår