Audi4lifee Skrevet September 16, 2014 Rapporter Share Skrevet September 16, 2014 Har en passat 01 mod 1.8T AWT motor som motorlampa lyste idag. sjekka feil kodene og da fikk jeg :16486- Luftmengde eller luftmassestrømkrets : mating lav - periodisk17536- Multiplikativ drivstofftilpasning, rekke 1 mager blanding - permanent18010- +30 spenning - periodiskHva kan de være? luftmassemåleren bytta jeg igår pga lugging/fusking og satt tilbake orginale luftfilterboksen siden jeg hadde bsr luftfilter før.men så lyste motorlampa idag og fikk disse feil kodene. noen som har vært bort i det og vet hva det kan være? sjekka plugga istad og det var olje rundt 2 av pluggeneFikk sletta feil kodene men regner med at det kommer tilbake siden jeg merka at bilen gikk litt dårlig istadTakk for svar! Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet September 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2014 ingen som har noe tips? Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 18, 2014 Rapporter Share Skrevet September 18, 2014 17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) active Possible Causes Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty Oxygen Sensor Control faulty Oxygen Sensor(s) faulty Fuel Injector(s) faulty Possible Solutions Check Mass Air Flow (MAF) Sensor Check Oxygen Sensor Control Check Oxygen Sensor(s) Check Fuel Injector(s) Special Notes Additional Information on Fuel Trim 18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low Possible Causes Cables on the Battery were removed Battery weak (voltage) Generator Malfunction Possible Solutions Check Battery Cables Check/Replace Battery Check/Replace Generator Special Notes If multiple Control Module have Power Supply Faults stored, it's most likely to be one common Problem like the ones shown above. Otherwise when only one or two Control Modules have such Codes stored you better start searching at the individual Power Supply of these Modules. Terminal 30 means unswitched battery power that is supplied even when the ignition is off. This is not referring to any physical terminal numbered 30. 16486/P0102/000258 - Mass Air Flow Sensor (MAF/G70): Signal too Low Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Loss of Power Possible Causes Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty Possible Solutions Check Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) Check/Replace Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) Special Notes In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm) Sjekk ledningene, jordingene og skringene dine, om du har diagnose apparat så sjekk signalene til lambdasonden eller sondene om den har flere. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet September 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 ok takk for svar! Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet September 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2014 andre ting som jeg kan feilsøke bortsett fra det her som står der ? lamda fungerer fint og lmm er helt ny! andre forslag jeg kan få? klarer ikke å finne ut av den feil koden.... Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 29, 2014 Rapporter Share Skrevet September 29, 2014 Eg hadde sjekket lading og batteri, hadde også sjekket alle sikringer og jordingspunkt, hvordan vett du att lambda er i orden?. På min golf virket lamda fint heilt til eg presste den opp ein lang bakke da kom motorlys og fekk kode på lamda bytte lambda og det er i orden, lambda kan vise fine verdier og så koble ut ved høy temp. Når du sletter feilkode kommer feilkodene tilbake umidelbart eller må du kjøre ein tur før de kommer?, om det kommer umidelbart bør du følge ledningene fra lambda og LMM og se etter brudd evt irr på kontaktene, Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet September 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2014 LMM er helt ny og er regnt inni der.nei jeg må kjøre litt før det kommer opp igjen. kan ta 1 dag eller bare par timer.. kommer helt ann på hvor mye jeg kjører kan være lamda for jeg har ikke sjekket den enda men skal ta det på jobb idag Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 30, 2014 Rapporter Share Skrevet September 30, 2014 Om det er feil som kommer etter litt kjøring er det ein sporadisk feil, Kan være dårlig kontakt eller ein ledning som er dårlig men sporadiske feil er verre og fikse enn feil som er der heile veien. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet September 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2014 veit at den feilkoden er permanent hvertfall. 17536- Multiplikativ drivstofftilpasning, rekke 1 mager blanding - permanentresten er periodisk men kan hende hvis jeg finner ut av den permanenten så vil kanskje de andre gå bort også?hva menes det med den feil koden? 18010- +30 spenning - periodisk Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2014 18010 koden kommer vist batteri blir koblet fra eller batteri er dårlig det kan også komme ved dårlig lading fra dynamo også dårlige jordinger kan gi denne koden. Når det kommer til 17536 er dette ein mer komplisert kode, det kan være dyse eller dårlige ledninger til dyse det kan også være LMM elller lambda. Har også hørt att svak bensin pumpe kan gi denne koden det er utstyr for og teste bensintrykk, eg rekner med rekke 1 betyr dyse på sylinder nr 1 altså sylinderen som er nærmest kam reim/kjede så eg hadde renset kontakten til denne dysen. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Oktober 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2014 Nå har jeg byttet lamda og det ble ikke no forskjell... motor lampa kom på igjen etter litt kjøring.. begynner å bli irritert nå... Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2014 Har din bil coil på hver sylinder eller ein coil med 4 pluggledninger?, om den har 4 coiler prøv og koble fra coilen på syl nr 1 og se om bilen går likt uten den la bilen bli arm før du kobler fra coilen. Hvilken kode kommer nå evt kan du slette feilkodene og så ta ny diagnose etter kjøretur for og se hvilken kode den får da om ikke dette hjelper hadde eg byttet om dyse på sylinder 1 og 2 og se om du fortsatt får feilkode på sylinder 1. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Oktober 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2014 Har coil på hver sylinder på den motoren. ja det kan jeg jo prøvefeilkoden er det samme : 17536- Multiplikativ drivstofftilpasning, rekke 1 mager blanding - permanentBilen går sykt dårlig og kjenner små jukking ved kjøring og bruker sykt mye bensin... Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Oktober 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2014 Du kan også bytte coilen på sylinder 1 om og se om feilkoden kommer på sylinderen du setter den coilen i. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi4lifee Skrevet Oktober 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2014 ble ingen forandring.. fikk fortsatt samma feilkoden Siter Bil: 1: Audi 80 2,0 2: Audi 80 2,0E Quattro 3: Audi A4 1,6 4: Bmw 518i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.