Gå til innhold

Feil koder 1.8T HASTER!!!

Ranger emnet


Audi4lifee

Anbefalte innlegg

Har en passat 01 mod 1.8T AWT motor som motorlampa lyste idag. 
sjekka feil kodene og da fikk jeg :

16486- Luftmengde eller luftmassestrømkrets : mating lav - periodisk

17536- Multiplikativ drivstofftilpasning, rekke 1 mager blanding - permanent

18010- +30 spenning - periodisk

Hva kan de være? luftmassemåleren bytta jeg igår pga lugging/fusking og satt tilbake orginale luftfilterboksen siden jeg hadde bsr luftfilter før.
men så lyste motorlampa idag og fikk disse feil kodene. noen som har vært bort i det og vet hva det kan være? 
sjekka plugga istad og det var olje rundt 2 av pluggene
Fikk sletta feil kodene men regner med at det kommer tilbake siden jeg merka at bilen gikk litt dårlig istad

Takk for svar!

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

 

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

  • Mass Air Flow (MAF) Sensor faulty

Oxygen Sensor Control faulty

  • Oxygen Sensor(s) faulty

Fuel Injector(s) faulty

Possible Solutions

  • Check Mass Air Flow (MAF) Sensor

Check Oxygen Sensor Control

  • Check Oxygen Sensor(s)

Check Fuel Injector(s)

Special Notes

 

 

 

 

 

 

18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low

 

Possible Causes

  • Cables on the Battery were removed

Battery weak (voltage)

Generator Malfunction

Possible Solutions

  • Check Battery Cables

Check/Replace Battery

Check/Replace Generator

Special Notes

  • If multiple Control Module have Power Supply Faults stored, it's most likely to be one common Problem like the ones shown above. Otherwise when only one or two Control Modules have such Codes stored you better start searching at the individual Power Supply of these Modules.

  • Terminal 30 means unswitched battery power that is supplied even when the ignition is off. This is not referring to any physical terminal numbered 30.

 

 

 

 

 

 

16486/P0102/000258 - Mass Air Flow Sensor (MAF/G70): Signal too Low

 

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Loss of Power

Possible Causes

  • Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty

Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty

Possible Solutions

  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70)

Check/Replace Mass Air Flow Sensor (MAF/G70)

Special Notes

  • In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm)

 

 

Sjekk ledningene, jordingene og skringene dine, om du har diagnose apparat så sjekk signalene til lambdasonden eller sondene om den har flere.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg hadde sjekket lading og batteri, hadde også sjekket alle sikringer og jordingspunkt, hvordan vett du att lambda er i orden?.

På min golf virket lamda fint heilt til eg presste den opp ein lang bakke da kom motorlys og fekk kode på lamda bytte lambda og det er i orden, lambda kan vise fine verdier og så koble ut ved høy temp.

Når du sletter feilkode kommer feilkodene tilbake umidelbart eller må du kjøre ein tur før de kommer?, om det kommer umidelbart bør du følge ledningene fra lambda og LMM og se etter brudd evt irr på kontaktene,

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit at den feilkoden er permanent hvertfall. 17536- Multiplikativ drivstofftilpasning, rekke 1 mager blanding - permanent
resten er periodisk men kan hende hvis jeg finner ut av den permanenten så vil kanskje de andre gå bort også?

hva menes det med den feil koden? 
18010- +30 spenning - periodisk 

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18010 koden kommer vist batteri blir koblet fra eller batteri er dårlig det kan også komme ved dårlig lading fra dynamo også dårlige jordinger kan gi denne koden.

Når det kommer til 17536 er dette ein mer komplisert kode, det kan være dyse eller dårlige ledninger til dyse det kan også være LMM elller lambda.

Har også hørt att svak bensin pumpe kan gi denne koden det er utstyr for og teste bensintrykk, eg rekner med rekke 1 betyr dyse på sylinder nr 1 altså sylinderen som er nærmest kam reim/kjede så eg hadde renset kontakten til denne dysen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har din bil coil på hver sylinder eller ein coil med 4 pluggledninger?, om den har 4 coiler prøv og koble fra coilen på syl nr 1 og se om bilen går likt uten den la bilen bli arm før du kobler fra coilen.

Hvilken kode kommer nå evt kan du slette feilkodene og så ta ny diagnose etter kjøretur for og se hvilken kode den får da om ikke dette hjelper hadde eg byttet om dyse på sylinder 1 og 2 og se om du fortsatt får feilkode på sylinder 1.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har coil på hver sylinder på den motoren. ja det kan jeg jo prøve
feilkoden er det samme : 17536- Multiplikativ drivstofftilpasning, rekke 1 mager blanding - permanent
Bilen går sykt dårlig og kjenner små jukking ved kjøring og bruker sykt mye bensin...


 

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår