Gå til innhold

B7 1.8T, samme ECU som i B6?

Ranger emnet


Al3k87

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på å skaffe en A4 B7, men jeg har merket at det er nesten ingenting av tuning osv tilgjengelig for B7 med 1.8T motor.
De fleste sidene gir egentlig bare valget mellom 2 forskjellige 2.0TFSI versjoner.
Jeg har også funnet ut at B7 med 1.8T ble aldri lansert i USA og dette er kanskje mye av grunnen til at mange utenlandske sider ignorer denne versjonen.
Så spørsmålet er da er B7 med 1.8T samme motor og ECU versjon som B6 med 1.8T?
Dette er viktig for meg å vite med tanke på om ECU er kompatibel med samme tuning løsninger som B6, for jeg kan ihvertfall ikke bruke 2.0TFSI baserte løsninger da det er en helt annen motor platform.

Noen som har hatt suksess med EURODYNE MAESTRO 7 TUNING SUITE med B7 med 1.8T motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg, men disse tuning løsningene er for begrenset til det bruket jeg har tenkt.
Med Maestro Tuning Suite får man full tilgang til ECUens fuel, timing og boost maps++ så man kan tune bilen helt optimalt spesifikt til det oppsettet man lager med turbo, dyser og piping++ helt selv. (krever selvfølgelig at man har kompetanse om hva man driver med).
Har ikke sett noen annen løsning som gir tilsvarende løsning uten å gå over til datasprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at ikke har sett noen løsning er ganske enkelt at det enten blir for komplisert, eller ikke lar seg gjøre.
Ta kontakt med Jonus Racing. Han er den eneste i Norge som forhandler MaxxECU.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår