Gå til innhold

Berlingo lekker frostvæske


Berla2

Anbefalte innlegg

Jeg har en Berlingo 1,4 2000 modell. 

 

For ca to uker siden ble det byttet frostvæske, reg.reim og vannpumpe, da var bilen gått ca 125 000km. Da jeg igår parkerte etter en times kjøretur med tilhenger, oppdaget jeg at det rant frostvæske ut på asfalten. Jeg åpnet panseret for å sjekke og oppdaget at væsken hadde ekspandert såpass at det kom ut av ventilen øverst i tanken. Det tok ikke mange minutter før den gikk tilbake til der den pleier å ligge (litt over halvfull...), og det sluttet å lekke.

 

Inne i bilen var alt som normalt under kjøring. bilen var ikke spesielt varmere enn det pleier, og det var ingen varsellamper som lyste.

Frostvæsken som er brukt er forøvrig rød og bilen stod parkert i nedoverbakke dersom det skulle være av betydning...

 

Jeg lurer altså på hva som kan være galt, eller om noe i det hele tatt er galt?

 

- Kan det være toppakning som er i ferd med å gi seg? (litt rart syns jeg da jeg ikke får opp varsellamper eller lignende)

- Er det feil væske som er fylt på? (stoler egentlig såpass på verkstedet at jeg ikke tror de har gjort noe galt...)

- Er det for mye væske? (tanken er vel litt over halvfull når motoren er kald..)

 

Jeg har kunn kjørt småturer med bilen siden dette og har da ikke lagt merke til noe. Men det er kanskje bare fordi motoren ikke er blitt skikkelig varm...

 

Burde jeg bekymre meg om dette i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det an litt først du. Det kan hende at den har luftet seg på den måten at trykket har sluppet ut i fra tanken. 

Om det skjer flere ganger, så bør du kontakte de som har gjort jobben igjen. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår