anda Skrevet August 6, 2014 Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Det er motoren i en 07 passat det er snakk om her. Oljenivået på motoren stabiliserer seg på "min-merket" på peilepinnen, og her blir det liggende. Toppes oljen opp til "max-merket" ca. 1 liter, og deretter en halvtimes kjøretur, så har nivået igjen stabilisert seg på "min-merket". Ingen unormal eksosrøyk, og motoren sviver bra. Det er så godt som null oljeforbruk når nivået har nådd dette punktet. Hadde ikke den gule oljelampa lyst, hadde jeg ikke brydd meg. Men det er irriterende med slike lys. Hva kan dette skyldes montro? Må nevne at turboen hviner litt og snart er moden for skift, om det kan ha noe med saken å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet August 7, 2014 Rapporter Share Skrevet August 7, 2014 Når det gjeld turboen, så kan du ta av slangen på innsugsida av turboen. Og kjenne om det er slark på akslingen. Oljeforbruket kan skyldes at motoren sug olje igjennom veivhusventilasjonen viss du har positive veivhusventilasjon. Det er vakuum bunnpanna og veivhuset, sånn skal det være. Men når pcv (positive crankcase ventilation) ventilen er defekt og dårleg, så vil motoren suge olje igjennom veivhusventilasjonen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg