Gå til innhold

Bytte støtdemper bak, hva annet

Ranger emnet


TordH

Anbefalte innlegg

Om det er FWD så tar det 30 minutter :)

Skru løs de to skruene oppe i støtdempertårnet i bagasjerommet, jekk opp bilten og ta av dekket, skru løs demperen nede i bakstillingen og ta ut demperen.

Flytt så over støv-mansjettene osv på ny demper og monter i motsatt rekkefølge, er litt vanskelig og treffe de to skru hullene i dempertårnet...

 

Kan også være greit og kjøpe nye støv-manskjetter osv, koster ikke rare summen :)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sedan sitter øvre festene bak sideputene på ryggen i baksete. Har du stasjonsvogn må du ut med sideveggene for å komme til de øvre. 

 

Men er en grei og fin jobb. Eneste spesial verktøyet du trenger er vel fjærklemmer. Men er som sagt over her. En gjennomgående bolt nederst, og 2 på toppen. Største jobben blir å komme til de øvre skruene, spesielt om du har stasjonsvogn. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får TÜV-papirer med alle lovlige senkesett.

 

bildeler.no selger 30mm Weitec (ST) som er ok. Ellers får du også senkesett, både med og uten dempere, hos bl.a. senk.no og parts & retards (H&R og supersport). Senk.no har også billige 40/30 AP, komplett med dempere til under 3k, dersom pris er det viktigste ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet forstilling på en A4 igår kveld. Kjøpte dette:
 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=48638257&searchclickthrough=true&searchQuery=forstilling%20audi

 

Merke er Atec. Står det er forsterket, men om det er forsterket for tiden vise. Men det føles bra. Bedre enn andre 2000kr sett jeg har kjøpt tidligere.  Finnes også på ebay til en billigere penge, men da jeg bor 4-5mil unna og ville fikse det fort så var saken grei

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei nå har jeg endelig fått alle delene og skulle begynne og montere, tok av gamle støtdemperne og så at det var et slags lager/skive nede på støtdemper framme der fjæren møter demperen. Denne har jeg ikke fått med meg når jeg har bestilt og denne var såpass ødelagdt at jeg vil ha den ny, men finner ikke ut hvor de selger den eller hva den heter. noen som vet det?

 

her er et bilde av gamle:

bE1Ucyt6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår