Gå til innhold

Bensinpumpe Omega V6

Ranger emnet


Mv6Opel

Anbefalte innlegg

Kor finn jeg bensinpumpa på Omega v6,i tanken eller under...hvis under kor ligg den sånn ca ?

Når jeg prøver å start biln så starter den med det samme men stopper etter halvt sekund sån ca,gjør det vær gang jeg vrir på nøkkeln.Hører bare et klikk i pumpa når tenninga slås på så går ut fra at det er pumpa som har tatt kveld...den skal vel gå konstant så længe tenninga står på ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa går ikke konstant før du kjinner motoren. Sjekk at den har strøm når du kjinner. Det er ikke startsperra di som slår inn? Blinkende motorlampe?

Det er ei luke i bagasjerommet du kan demontere. Da kommer du ned på lokket til armaturen. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luka sitter på høyre side i gulvet på bagasjerommet mener jeg å huske. 

Sett på tenninga di, blinker motorlampa di da så slår startsperra di ut. 

Prøv med en annen nøkkel om du har, hvis ikke så må den programeres opp igjen på Opel. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke startsperra problemet i hvertfall. Hadde nok vært en fordel og få lest ut feilkoder så slipper du og måtte skifte deler bare for og prøve. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slepte biln på verksted i går, fikk i dag ei førklaring på at motoren ikke starta.Det var luftmengdemåleren som va defekt,ble jeg fortalt...men.feilkoden på sensoren ble også borte etter jeg monterte ny sensor så den var også defekt !! Litt pussig det dær,må jo ha vært feilmåling fra begynnelsen av. Vurderer verkelig å montere den "defekte" sensoren på igjen å se hva som skjer.E jo ikke akkurat bellig før verken sensor eller luftmengdemåler. Må da være mulig å få pengene igjen viss den gamle sensoren virker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fint starta bilen for det om luftmassemåleren er deffekt, det er bare tull. Høres ut som et tvilsomt verksted. 

Var borti på en omega 2 liter at jeg hadde fått feil sensor selv om de var helt like. Kan hende det er flere typer som skilles ut på årsmodell. 

Har også vært borti at det har vært deffekt kamføler for eksempel ved feil på veivføler og motsatt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,trur det blir et annet verksted fremover...men motoren går fint når ledningspluggen tel luftmassemåleren er tatt ut, men me en gang jeg setter den på plass igjen så stopper motorn.

Jaja,har nu bestilt ny så får se hvordan det går...forresten,både sensoren og L.måleren passer bare fra 2000 mod og opp på min bil som er -98 mod ! Begynner å lure på om det er skiftet motor av en av de andre 2 eierne.

Takk for god hjelp,ha ei fin hælg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår