Gå til innhold

Audi A6 1998 problemer med å koble til uoriginalt anlegg.

Ranger emnet


KLB

Anbefalte innlegg

Heisann.... Første post her på forumet, og håper på hjelp.

Jag har akkurat kjøpt meg en Audi A6 fra 1998. Det satt et dårlig uoriginalt anlegg i den og jeg ville gjerne ha inn en Sony med BT som jeg hadde liggende.

Når jeg fikk ut det gamle rukkelet var det et sorgens kapittel inni der. Alle ISO pluggene var borte, og det var en drøss med løse ledninger. Det var fra før ikke lyd i noen av høyttalerne bak.

Bilen er utstyrt med greie høyttalere og en aktiv sub som står i originalt.

Etter masse fikling har jeg greid å få lyd i Suben, og i høyttalerne bak på høyre side. Men uansett hva jeg gjør før jeg ikke lyd bak på venstre. Jeg er heller ikke komfortabel med at alt det andre er rett (bortsett fra foran) siden lyden bak klakker litt, og høres ikke helt riktig ut.

Så jeg har koblet det ut slik at det nå kun er lyd foran.

 

 

Noen som har vært borte i dette før og som kan gi meg litt rettledning?

Har søkt på nettet etter koblingsskjema, men ingen av fargekodene jeg finner stemmer med det som står i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo helt utrolig at folk klipper vekk isokontaktene for å koble opp uorginal spiller i stedet for å kjøpe en ferdig adapter til noen få hundrelapper..

 

får du liv i boseanlegget uten boksen som omformer signalet fra spiller til canbus?

kanskje noe tyvkoblinger bak på forsterkeren også??

 

ville prøvd å ringt huggerier om noen har inne en slik bil med boseanlegg og fått de til å klippe av ledningsnettet til alle 4 isokontaktene og loddet de på i bilen, skal være to sorte en brun og en rød isokontakt.. (har bilen navigasjon orginalt er det en annen kontakt enn 4 isoplugger..)

kjøpt ett adaptersett for canbus og bose og sjekket og eventuelt fjernet ledningene hvis det er koblet noe uorginalt bak ved forsterker og sub

 

legger ved ett bilde av spiller med adapterledninger til begge typer kontakter (begge er merket 2)

nr2 til høyre/nederst er til biler med org.navigasjon og nr2 til venstre er til biler uten navigasjon

 

 

post-93178-0-64488000-1402869955_thumb.jpg

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha fiklet i evigheter er jeg i ferd med å gi opp.

Nå sluttet på toppen av alt fjernbetjeningen å virke, samtidig som stereoanlegget ikke virker heller.

Det er ikke spenning, så det er antakigvis en sikring.

Problemet er at det virker som om oversikt over sikringer er en tysk statshemmelighet, for jeg finner ikke noe brukbar info noen steder på www :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår