Gå til innhold

Stille inn golf 2 Registereima.

Ranger emnet


Modshot

Anbefalte innlegg

Hele fasiten er jo på bildet under, som er i samme tråden (min) Bwana linker til 1-winking.gif

 

0-merke for ØD på svinghjul er avbildet. Merke bak på kamdrev skal stå som beskrevet lenger opp, ikke plant med toppen, men plant med overkant av toppdekselpakning. Merke på mellomakseldrev skal stå overens med merke på kilereimskive foran på veiv. Når alt dette er korrekt, da stiller man tenningen. 6 eller 18 grader FØD, alt etter motortype og modell.

 

 

regreim8vmerker.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merke på plastiken på øverste hjulet å vis jeg skal gjøre det likt som på bildet vil en av prikke lande på motsatt som side av det det egentlig skal være. Kan du sjekke denne https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=W0aQU9eWIMuIyAPEuYHAAw&url=http://members.home.nl/alien01/auto/Vw%2520Golf%2520%26%2520Jetta%2520II%2520Service%2520And%2520Repair.pdf&cd=1&ved=0CCMQFjAA&usg=AFQjCNGt1LOP1FYNR7l9HOGhUPAm1m3gOw&sig2=d64NXWN2A90rLVR_A4xN1Q å refere til siden? I boka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg bruke tdc merkene eller btdc?!

 

Har du lest tråden http://www.bilforumet.no/topic/216801-guide-skifte-av-registerreim-pa-8v/ ? Der skriver jeg "juster til 0-merke på svinghjul er mot referansemerke. Dette gjelder samtlige VAG.

 

I tråden ser du også bildet som er under.

Pic003a.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg presser tilbake den tennings greia ned i blokka rører bare den dingsen på toppen seg

 

 

Det der skjønte jeg lite av. Kan du bruke litt mer teknisk riktige benevnelser 1-winking.gif

Bankelyden er nok av en bøyd ventil, toppen må av, ventil(er) byttes, nytt slipesett og strekkbolter må kjøpes. Eller få tak i en brukt topp og sett på.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du har satt i gang med en operasjon som ligger en del over ditt kunnskapsnivå. For å ikke ødelegge noe bør du få hjelp av noen som kan, eller bruke verksted. Skrur man ut og (ikke minst) inn en kamaksel så er del en del MEGET viktige momenter man må være klar over, antar du ikke er klar over dette siden du ikke engang vet hva delene heter ;)

Og, det er toppdekselet du har skrudd av, ikke toppen, og da kommer man ikke til ventilene...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår