Gå til innhold

Bilen stoppet masse elektriske problem / tomt batteri? Hva er galt her?

Ranger emnet


Poolish

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Da er mye fikset.

Ladespenning på dynamo var for lav, dette er fikset.

Batteriet var ødelagt å ville ikke ta til seg strøm. Så dette er skiftet.

Det var lekasje på vakumslangen i ene bakdøra. Delen for å fikse dette var ganske dyr. Så denne ble koblet ut å tettet. Så nå fungerer låsene. i resten av bilen. Så kan den siste døra låses manuelt.

Vinduene og takluka er ikke fikset enda.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningene til vindusheisen i bakdøra har brent helt opp. fra bakdøra og helt opp i en kobling rett under sikringsboksen. Var nok der røyken kom fra, når alt slutta å virke og releet klikket helt når jeg prøvde å starte bilen....

Var denne ledningen som brant hull i vakumslangen.... Så derfor sluttet låsene å virke samtidig som alt det andre..  

Vindusheisen i bakdøra har hatt endel problem tidligere. så denne har vært koblet ut endel år. Det er nok samme problemet som fikk ledningen til å brenne opp nå....

Både vinduene og takluka er helt død nå. Så må jo være noe som gjør at det ikke får spenning. Når ledningen ble svidd helt opp til koblingen framme. Så kan det vell kansje ha ha blitt svidd noen fler ledninger oppi der...

Jeg sjekket alle sikringene, så ut som om alle virket. Prøde å skifte alle relee + de to automatsikringene til vinduene. Er det noen fler sikringer eller relee på strømmen inn på vindu og takluke? Nå er jo alt helt dødt + ledningene til vindusheisen bak var helt svidd av. 

Nå skal han få koblet ut ledningne til vindusheisen bak. Så var det å finne ut videre, hva som gjør at det ikke er noe spenning inn.



 

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare feilsøke. Følg kretsen helt fra forbruker til strømkilde. Mål alle steder du har mulighet (eksempelvis kontakter ol.)
Brente ledninger kommer av kortsluttning, fiks det aller først. Legg så opp nye ledninger og følg med på de stedene det er synlig før du "pakker sammen".
Ledningsbrann fører fort til en brann du ikke har kontroll over, ledningene blir grisevarme og de vil kunne sette fyr på tepper, plast eller lignende.

 

 

Ledningene til vindusheisen i bakdøra har brent helt opp...
...Var denne ledningen som brant hull i vakumslangen.... Så derfor sluttet låsene å virke samtidig som alt det andre..  

Allerede i innlegg #33 nevnte jeg at en mulig synder kunne være lekkasje ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som har inne bilen holder på å feilsøke nå. 

Når jeg sjekket selv så jeg ikke lekasjen i vakumslangen pga. hullet var inni stolpen hvor den går opp og ut til døra...  

Alt det som er godt synlig som jeg selv har sjekket, sier han at ser helt fint ut. Han ser ingen feil noen plass... Så må nok endel feilsøking til for å finne problemet... 

 

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår