torleifh Skrevet Mai 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2014 Fikk feilmelding m Dipped Beam defective i går. Så slukke høyre hovedlys. Når jeg slo av/på motoren kom hovedlyset på igjen.. Hva er Dipped Beam? Noen forslag til hva som skjer? Octavia II, 2005 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2014 Pære for nærlys defekt høyre side. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torleifh Skrevet Mai 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2014 "Pære for nærlys defekt høyre side" Vil pæra kunne starte å lyse igjen hvis den er defekt? Hva betyr Dipped Beam? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2014 Du har vel xenon/HID (som har gassutladningslampe)? Disse ryker ikke på samme måte som vanlige halogenpærer, som enten lyser eller har avbrent filament, men kan 'komme og gå' på slutten av levetiden. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torleifh Skrevet Mai 16, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2014 Jeg har Xenon, ja. Da lærte jeg at Xenon pærene "går" på en annen måte enn halogenpærer. Ser det ut som om jeg må bytte den ene pæra.. Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2014 Ja, så sant det ikke er noe feil med ballasten så er nok pærebytte veien å gå Har du lagt merke til veibelysning som blinker når pærene er defekte? Dette er også gassutladnings- eller damp-lamper, slik som xenon :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torleifh Skrevet Mars 4, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2015 Innimellom har det kommet melding om "Dipped beam" på ene hovedlyset. Meldingene har tiltatt den siste tida, så i går bytta jeg pære. Gleden var kortvarig, feilen kom igjen i dag tidlig. Vil det si at det er den svære "klumpen" som ledningen til pæra er festa til som må byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Mars 11, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2015 Hei sann Har just vært gjennom det samme med min superb 08. Måtte bytte styreenheten på begge sider, dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Mars 12, 2015 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2015 "Pære for nærlys defekt høyre side" Vil pæra kunne starte å lyse igjen hvis den er defekt? Hva betyr Dipped Beam? Dipped beam = nærlys Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg