Gå til innhold

spørsmål ang. bensinpumpe på golf3 1,6.

Ranger emnet


ken martin

Anbefalte innlegg

hei!
har et problem med at bensinpumpa ikke vil gå så derfor blir den tvangskjørt. Den får strøm ifra en kontakt rundt rattstammen (ikke jeg som har kobla).
tenkte jeg skulle få den til å gå via rele', men ifra rele så får den kun 4,5v..
har prøvd ett annet rele, men like dann da..

Så er det noen som har en oversikt over sikring/rele boksen. må få undersøkt litt i ledningene.
eller er det noen som har noe forslag til hva som kan være feil?

golf 3 1,6 aft 96mod.

Vw golf 3 1.6 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relé 167?

 

dQZFG.jpg

 

 

 

Har satt sammen tegningene som du kan måle etter. Som du ser, sjekk sikring 18.

Bensinpumpe er G6.

Bensinpumperelé er J17

S18 er sikring til pumpe G6 (og lambdasonde).

 

Klikker det i bensinpumperelé når tenning skrues på? Om ikke mangler spenning fra ECU.

Når du tar ut bensinpumperelé og måler mellom chassis og pinne 30 i relésokkelen, med tenning på, da skal du måle batterispenning. Om ikke er sikring 18 eller sikringsholder defekt.

Mål mellom chassis og pinne 86 i relésokkel, med tenning på, du skal ha batterispenning.

Mål mellom pinne 85 og 86 i relésokkel og skru på tenning, du skal da måle 12V i ca ett sekund.

 

yw6SP.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det med oversikten i din bil at sikring 18 er til bensinpumperelé?

Dersom tegning over stemmer med din bil så sjekk sikringsholder 18. Mål mellom sikringsholder (den siden som ikke har spenning når sikring er ute) og pinne 87 i relésokkel, her skal du ha kontakt ref. tegning. Se om du klarer følge ledningen fra pinne 87 i relésokkel og se hvor den ender.

 

Og forresten, lad batteriet ditt, 11.2V betyr totalt utladet batteri.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke måle spenning mellom sikring 18 og pinne 87 i relesokkelen til J17, her skal det normalt være kontakt (ledning imellom) og ingen spenning kan måles over en ledning som er hel.

Om du vil bygge om litt; Under reléene har du noen skruterminaler, en av det er merket 30. Ta en ledning herfra, med 15A sikring på, og inn til pinne 87 i relésokkel til bensinpumpereléet. Da skal alt fungere, men om det ikke er kontakt mellom sikring 18 og forbrukere, så vil heller ikke varmeelementet i lambdasonden fungere. Da kan et annet alternativ være å legge en ledning fra terminal 30, fortsatt med sikring på, og videre til den siden av sikring 18 som ikke har spenning når tenning er på (og sikring ute). Sikring 18 trenger da etterpå ikke stå i.

Hvilken metode som blir riktig finner du ut ved å måle hvor det er kontakt mellom ledninger til varmeelement i lambda og bensinpumperelé / sikring 18.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår