Gå til innhold

Hjelp med å kjøpe fornuftig bil

Ranger emnet


kenny28

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt tørr å poste dette innlegget her blant dere bil guruer, men jeg tar en sjangs smile.gif

 

Jeg må desverre kjøpe bil. Jeg skriver desverre fordi jeg har null interresse og null peiling på bil. 

For meg er bil bare en utgiftspost og ett helt nødvendig behov for å komme seg fra A til B på en trygg måte. 

Om bilen er gul, rosa, om den har all slags høyteknologisk utstyr, om den har stor eller liten motor o.s.v betyr absolutt ingenting.

Vi drar ikke og kommer aldri til å dra på noen bilferie så kjørekomfor har heller ikke noe å bety. Utseende/desig betyr nada.

 

Vi er friluftsmennesker og det som er viktig for oss er :

 

Billig i drift, billig sevice, reparasjon, billig deler, eu kontroll, forsikring o.s.v

I og med at vi er mye ute på tur/ski så innebærer det å kjøre endel på glatt føre så det settes pris på at bilen er god på glatta.

Noen ganger kjører vi inn på traktor/kjerre veier så det betyr og litt at bilen er høy over bakken.

Selvfølgelig så betyr det kjempemye at bilen er trygg.

 

Så kommer spørsmålene :

Hvilke biler bør jeg se etter ?

Jeg kommer ikke til å selge denne bilen etter noen får år, den har vi så lenge det er mulig, så hvilken årsmodell bør jeg kjøpe for å få mest for pengene ?

Jeg har hatt en Toyota Avensis de siste 10 årene og har vært veldig fornøyd med den, det har ikke vært noe som helst tull med denne.

I grunnen burde jeg hatt hest og kjerre smile.gif Jeg ser for meg at en Rav4 eller en CR-V burde vært noe for meg ( uten å vite noe som helst om disse to)

 

Så hvilken bil jeg sjekke for å få mest for penga og minst mulig fremtidige utgifter ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rav4 er jo driftsikker og sikker bil det, svigerfar har hatt sin siden den var ny i 2003 og det eineste som er byttet er bremseskiver og bremseklosser service koster ca 3000kr på uavhengig verksted, den drikker ca 0,8L på mila han har 2.0L og 4 hjulstrekk.vett ikke hvilke andre motorer rav4 leverest med.

Subaru er også veldig bra valg, uansett hva du velger så sjekk att det ikke er rust og sjekk att bilen ikke har heftelser om bilen er 2004 eller nyere hadde eg fått verksted til og sjekke tilstanden på bilen for deg det er veldig lett og bli lurt spesielt om du ikke har greie på bil.

Tenk deg ut hvilke biler som du kan tenke deg og dra til ein forhandler eller bruktbilbutikk og prøv de forskjelige bilene da er du sikker på om den dekker dine behov.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår