TKarlsen Skrevet April 18, 2014 Rapporter Share Skrevet April 18, 2014 Begge strammehjulene til reimene i motoren er slitt og jeg skal få byttet de. Har fått av strammehjulet til AC, men jeg får ikke ut strammehjulet til vifte/multireima. Har fått løsnet på strammehjulet så den er løs, men hjulet til vifta blokkerer. Finnes det noen smarte triks her? Vet at det er en 6kant skrue i bak kant som kan løsne hele greia, men jeg får ikke holdt imot hjulet mens jeg skrur av skruen i bak kant. Finnes det andre smarte løsninger her, eller må jeg ut med hjulet til vifta for å så få ut strammehjulet. Og er det noen her som har noen tips til hvordan jeg skal få holdt fast hjulet? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 18, 2014 Rapporter Share Skrevet April 18, 2014 Ser nok ut som du må av med viftekoblinga ja. Bruker ei stor vannpumpetang når jeg skrur av viftene på de der. Må ha ei lang umbrakopipe for og komme til bak. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2014 Det å komme til bak er null problem, men er bare det å finne noe å holde igjen med foran. Vet ikke om jeg har store nok vannpumpe tang. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2014 Null sjans med vannpumpe tang. Andre som har noen forslag? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2014 Har nok funnet ut av hva jeg må ha. Hvem selger dette verktøyet? (3212) Og helst en butikk som har oppe imorgen :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet April 18, 2014 Rapporter Share Skrevet April 18, 2014 Spesialverktøy til VAG er det vel kun møller som selger?, kan jo prøve og lage selv evt. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 18, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2014 Kan gå under spesial verktøy, men finnes flere "adjustable pin wrench" på ebay. Men jeg skulle hatt det helst imorgen Hva heter det egentlig på norsk? Klarer ikke helt i finne navnet på det Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg