Gå til innhold

Bygge om vw bola

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fattern hadde en Boble cab med 180hk når jeg var liten...faen at han solgte den....Men han sier at HK i en Boble er dyrt....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Fattern hadde en Boble cab med 180hk når jeg var liten...faen at han solgte den....Men han sier at HK i en Boble er dyrt....

 

Det trenger det ikke å være. Jeg har ei boble med ca 150hk. Komplett motor kom på ca16000. Ikke så ille det for over 300% effektøkning vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

Jeg har ikke løst til å bruke mye penger på Bobla.

Man problemet er det at jeg ikke har.

 

Jag skal bare flekke kameraten min som skal ha 150 hester i en amazon.

 

følger papiret med når man kjøper trimdeler??

 

Man må vel ha papirer på at det er eu godkjent.

 

Må man oppgradere til skive bak og??

 

Putt litt sukker på tanken hans så kjører du fra han med utrimmet boble ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå på autodb.no og søk på motorima, da finner du denne http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/picture.pl?nr=430662

 

hadde den for noen år sia, nå r den jo helt pussa opp og med skilter... d r feeeet boble det...

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, en amazon veier 1050kg, så du bør vel ha litt under 120hk for å holde følge da, litt avhengig av hvordan boble du har.. Gikk ut fra 820kg.

 

Jeg har satt golf gti motor i bobla mi, går greit, men jeg har lyst på litt mer futt, har 2 dobble weber 40mm på den.

 

Grunnen til at jeg ville ha vannkjølt er fordi jeg da får skikkelig varmeapparat. Det var endel jobb, men jeg synes nå det var verdt det. Skal nok bytte til en motor med litt mer gamp etterhvert, men nå er det militæret først. Når jeg kommer tilbake blir det å finne en motor med lik girkasse innfestning med mer hester. Blir vel en G60 eller en 2l 16v med webere, begge deler burde havne på rundt 200hk, og de blir relativt billige og, ihvertfall med 2l 16v metoden.

 

200hk i en T1 motor blir DYRT. Men hvis du bare vil flise kompisen din vil jeg ikke anbefale å bygge om til vannkjøling. Det er MYE jobb. Ihertfall hvis du skal gjøre det ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I reservehjulsbrønnen foran. Kappet bort alle platene i bakkant og sveiset inn fester. Sveiset også bort støtfangerfestene, for da fikk jeg plass til en golf gti 8v radiator, som det er litt størrelse på.

 

Sveiset også inn et par firkantrør for å kompansere for stivheten som ble tapt ved å kappe bort platene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal no særlig over 110-120hk hopper kostnadene ganske fort i været med en boble motor, tror nok jeg ville holdt meg rundt der.

 

1835 sylindersett, nye topper, nye gassere og effektanlegg så er du nok godt på vei. 8 stiftet svinghjul er også en fordel, om ikke en nødvendighet.

 

Men billigst er det nå å finne en ferdig motor..

 

Hvis du skal opp i 150 hester må du ha rimelig gromme topper og større sylindersett. sjekk vwcarconsult.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår