Gå til innhold

Nykjøpt Audi A4 2002 1.9tdi problem

Ranger emnet


kenthagen

Anbefalte innlegg

Heisann dere.

 

Kjøpte meg for noen uker siden en 2002 mod Audi A4 1.9Tdi S-line. Hadde ingen problemer med bilen, gikk godt å ikke noe tull.

 

Bilen hadde en del merker og bulker, så bestemte meg for å ha folie (matt svart) på hele bilen. Sammen med XPM på Lundamo så ordnet vi det, og ble kjempefornøyd:)

 

Så til problemet..

 

Når jeg kjørte ut fra verkstedet, så gikk bilen helt fint, kjørte ca 500 meter, ut på E6, så ca 200 meter, opp en liten svak bakke, da ble det stopp. Bilen døde bare ut. Mistet bare kraften og turtallet falt, jeg trykte inn clutchen for å gi litt gass å få liv i den igjen, men motoren stoppet. 

En kompis påstår at det er registerreimen som har røket, men da skulle vel jeg hørt noen ulyder? Ble bare helt død uten nå lyd, risting o.l

 

Prøvde å file en liten stund, men gikk fort tom for strøm. Fikk tauet bilen tilbake til verkstedet, og koblet på lader. Etter en stund prøvde jeg å starte, motoren går rundt, men vil ikke tenne...

 

Når vi hadde den inne til folering, så gikk bilen tom for strøm (pga lys på osv), men vi ladet den opp igjen.

 

 

Noen som vet hva som kan være galt? Hadde Vag com før, men kan ikke finne den, noen som har en man kan låne en dag eller 2? Har ikke tiden til å vente på å få i posten hvis jeg bestiller selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Register reima lager en del lyder da den hopper av. Og det vil lyse en del lamper i dashbordet

 

Er flere ting som kan være feil, men beste er om du tar en diagnose test. Du kan finne en person med diagnose utstyr her: http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

 

Ser at det er en i Trondheim som kanskje kan hjelpe deg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du egentlig hva koden er? Om ikke du har tatt deg tid til å søke den opp, så har jeg gjort det for deg

Nederst står det hva du kan gjøre for å fikse feilen. Ny sensor får du kjøpt hos Møller

 

19463/P3007/012295 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal Possible Symptoms
  • Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
  • Fuse(s) faulty
  • Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty
  • Camshaft Position Sensor (G40) faulty
Possible Solutions
  • Check Fuse(s)
  • Check Wiring and/or Connector(s) from/to Camshaft Position Sensor (G40)
  • Check/Replace Camshaft Position Sensor (G40)

 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår