Gå til innhold

Overhale forstilling selv før EU-kontroll. Tips ønskes.

Ranger emnet


Amatør1

Anbefalte innlegg

Som toppteksten sier skal jeg overhale forstillingen før kontrollen. Jeg hører de vanlige raklelydene som er vanlig når noe i forstillingen er slitent. Kregningsstag har jeg byttet to ganger selv, og lydene forsvant. Men nå gjorde det ikke det, og mer må skiftes ut.  
Etter visuell kontroll ser jeg at en del foringer begynner å sprekke opp. Bilen er gått vel 140.000km, noe som ikke er allverdens mye.
Jeg er litt usikker på hva som egentlig "tåles" av sprekker i foringer, og synes det er vanskelig å fastslå selv hva som bør skiftes innen kontrollen. Hayne's boka er kjekk og ha, og jeg håndterer alt til og med nivå 3 av 5 av vanskelighetsgrad. Endeledd er vel en kurant sak, og er vel naturlig å skifte nå, siden disse er originale. (endeleddet på paralellstag)

Hovedspørsmålet er foringene på "nedre pivåarm" der gummien ser litt morken ut.

"Nedre kuleledd" holder jeg meg unna, da jeg tror jeg mangler nødvendig kompetanse.

Så spørsmålet mitt rett og slett om det er enklest å bytte alt der foringene er sprukket?

 

Skulle gjerne ha sendt med et bilde fra Hayne´s boka, men får feilmelding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel også si litt om hva slags bil du har også, så kan det være enklere å gi tips.

Enig der! Hadde tenkt å legge ved bilde fra Haynesboka, men fikk noe trøbbel som jeg har tatt opp i tilbakemeldingsforumet.

Det er snakk om en Peugeot 307 med MacPhersonoppheng. Skal få fikset bilde så fort jeg har fått løst problemet med bildopplast.

 

Så til dere andre: da har jeg bedre tid på meg. Jeg trodde at en hadde 14 dager på seg etter kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at maks bildestørrelse er ett eller annet, men det stemmer ikke, erfaringsmessig er grensen på 1,5 mb.
Prøv å forminsk bildet for så å laste det opp smile.gif

Hvis bilen har kontroll mnd i april er den reelle fristen juni, 2 mnd etter kontroll mnd, totalt 6 mnd du kan bruke på å rette feil hvis du tar PKK 4 mnd før kontroll mnd. smile.gif

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår