Gå til innhold

Hjelp til lakkrens/polering

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå prøve meg på lakkrens og polering av bilen. 

 

Det jeg har kjøpt inn er autoglym produkter. Perfekt palm applicator, polish applicator, finishing cloth, super resin polish og paint renovator. 

 

Planen er å vaske og tørke bilen godt. Så gå på med paint renovator sammen med palm applicator padden. Og tørke av da det har tørket. Så polere bilen med super resin polish og polish applicator. 

 

Men så kommer spørsmålene. Bør jeg bruke claybar før paint renovator? Eller vil disse to gjøre samme jobben. Og trenger jeg å ha noe på bilen etter at jeg har brukt super resin polish? Evt hva?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som er alt annet en proff når det kommer til slikt, bruker først Meguiars Step 1 (lakkrens) påført med maskin - vel og lenge. Så tørke av og polere for hånd med Auto Glym Super Resin Polish. Tørke av igjen og legge på et lag Auto Glym Extra Gloss Protection (lakkforsegler) som jeg lar være på minst en time før det tørkes av. Blir alltid meget bra smile.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner nupper i lakken etter at du har vasket bilen grundig to ganger, bør du gå over med en claybar og claylube slik at lakken blir helt glatt og smooth. Da blir det for det første enklere å legge på polish osv. etterpå. For det andre så minimerer du riskikoen for å dra med deg partikler rundt på lakken når du skal polere, hvis du bruker clay først. Å dra skitt rundt med polishen så du får fine riper er ikke bra! ;)

 

Paint Renovatoren gjør dermed ikke samme jobben som clay. Renovatoren renser lakken mer i dybden og fremhever fargen, fjerner oksidering og hjelper til med å få "wetlook".

 

Etter polishen kan du fint ha på en god voks, for ekstra beskyttelse :)

 

Les mer her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/33-ny-mht-bilpleie/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår