Gå til innhold

Fotobokser ikke på listen til SVV?

Ranger emnet


gullfisk1

Anbefalte innlegg

Om det finnes fotobokser som ikke står på listen til statens vegvesen? Den ble sist oppdatert den 2 januar. Saken er den at jeg lå bak en annen bil, hadde 70 på nåla der de drev veiarbeid, dette var midt på natta, og det var kun meg og han på veien.

 

Men plutselig idet jeg skulle til og svinge så så jeg ett hvitt lysglimt, ble jeg tatt bilder av? 

 

Og hva blir isåfall reaksjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vil du med dette innlegget? Om fotoboksen blinket på deg så ble du tatt bilde av ja. Det lyset merker du godt har jeg fått hørt. 

Eller mener du at siden fotoboksen ikke var "registrert" på veistrekningen du kjørte på, så kan du kjøre fortere/nekte å betale om du får bot?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge var lysglimtet og hva var fartsgrense på stedet, du nevner veiarbeid var det nedsatt fartsgrense?.

Alle fotobokser skal ha ett skilt som varsler att det er fotoboks, vett att det var ein sak for ei tid tilbake om ein som slapp og betale bot pga skiltet manglet før fotoboksen.

De fleste fotobokser lyser rødt, men de som har gjenomsnittsmåling lyser rødt i siste boksen for og markere sletting av bildet meiner eg det var.

På den strekningen med gjenomsnttsmåling eg har kjørt forbi lyser det hvit men ikke i boksen det er ett eget lys etter boksen og blinker det vil du definitivt merke det, vett att det er planlagt mange flere strekninger med gjenomsnittsmåling men det skal være godt med skilt der disse målingene er.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det jeg mener var at det IKKE står oppført noen fotobokser på den strekningen, det var før. Men pr 2 januar 2014, så vises de ikke lenger på listene hos statens vegvesen.

Lyset var hvitt, og det var i en 70 sone, holdt vel litt over 80, men er så redd for og få bot så derfor lurer jeg på om det finnes fotobokser som ikke vises på den listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hvor mye du får i bot:

1600kr er surt om du har blitt knipset men du mister iallefall ikke lappen, det er nok fotobokser som ikke er på listen da listen blir oppdatert noen få ganger i året.

Det er jo snakk om 30-40 strekninger som skal få gjennomsnittsmålinger 

 

Strekninger med fartsgrense på 60 km/t eller lavere:

1-5 km/t: 600,-

6-10 km/t: 1600,-

11-15 km/t: 2900,-

16-20 km/t: 4200,-

21-25 km/t: 6500,-

 

Strekninger med fartsgrense på 70 km/t eller høyere

1-5 km/t: 600,-

6-10 km/t: 1600,-

11-15 km/t: 2600,-

16-20 km/t: 3600,-

21-25 km/t: 4900,-

25-30 km/t: 6500,-

31-35 km/t: 7800

 

Her er de som var planlagt men denne liste er gammel men eg finner ikke oppdatert liste akkurat nå:

 

  • Rv 653 Eiksundtunnelen i Møre og Romsdal
  • E6 Helltunnelen i Sør-Trøndelag
  • E39 Byfjordtunnelen i Rogaland
  • Rv 7 Hallingdal, Buskerud
  • I tillegg er Lavangsdalen og Tromsøysundtunnelen i Troms høyt prioriterte vegstrekninger

I tillegg vil sannsynligvis streknings-ATK bli etablert på følgende strekninger:

  • Rv 475 Flekkerøytunnelen, Vest-Agder
  • E16 Lærdalstunnelen, Sogn og Fjordane
  • Rv 25 Elverum-Trysil, Hedmark
  • Rv 8 Stryken – Grua, Oppland
  • Fv 57 Lindås – Lauås syd, Hordaland 

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med streknigen Minnesund Hamar da, vet at der er en der, men har det ikke pleid og være flere? Fant den ikke på denne siden http://www.vegvesen.no/Fag/Fokusomrader/Trafikksikkerhet/Automatisk+trafikkontroll+ATK/Regionvise+oversikter/Region+ost/automatisk-trafikkontroll-i-akershus-hedmark-oppland-oslo-og-østfold?fast_title=Automatisk+trafikkontroll+i+Akershus%2C+Hedmark%2C+Oppland%2C+Oslo+og+Østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det stod en sørgående og en nordgående akkurat nord for Minnesundsbrua tidligere men de forsvant med nye veien. Så står det en hver vei i Stangeskogen like etter at firefelten tar slutt på tur nordover.

2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen

1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn"

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang

X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort

X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår