Gå til innhold

LED pærer i skiltlys, feil på EU-kontroll??

Ranger emnet


Passat05tdi

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg også lyst på led skiltlys. Hvor er det lurt å kjøpe dette? Trenger isåfall noen som ikke gir feilmelding på pærevarsling/canbus. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånnhelt satt på spissen så er de nok ulovlige i de fleste fall, da de ofte ikke har korrekt merking.

Men såsant de lyser opp skiltet minst like godt som orginale, i en hvitaktig farge og ikke blender så hadde jeg ikke bekymra meg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor de kaller pærer, ballaster og slike ting for can-bus, can-bus er en kommunikasjonsprotokoll som blir benyttet av styreenhetene i bilen som kommuniserer via to ledninger.

Man trenger kun pærer som ikke gir lysstyrenheten idèer om at det er noe galt med lyset.
Dvs. ledpære med en innebygget motstand som simulerer pære og bruker strøm som en pære.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor de kaller pærer, ballaster og slike ting for can-bus, can-bus er en kommunikasjonsprotokoll som blir benyttet av styreenhetene i bilen som kommuniserer via to ledninger.

 

Man trenger kun pærer som ikke gir lysstyrenheten idèer om at det er noe galt med lyset.

Dvs. ledpære med en innebygget motstand som simulerer pære og bruker strøm som en pære.

 

Enig med deg. Jeg brukte/bruker å si LED pære med motstand, men da skjønte ingen hva jeg mente. Og trodde de pærene jeg hadde var dårlige. Sier man LED pære med can-bus så høres det så bra ut. Er nok derfor det ordet blir brukt feil

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår