Gå til innhold

Skifte ledningsnett dør

Ranger emnet


oyhje

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvordan det gjøres på akkurat din bil men det pleier og være ganske likt på VAG så eg prøver og gi deg noen generelle tips.

Dørtrekk og platen innforbi må skrues av om det går ledning til dørlåsen gjennom dørplaten og det gjør det nok på de fleste VAG biler fra 2000 og opp så om det går ein ledning gjenom dørplaten må denne fjernes.

Platen bak dørtrekket holder også vinduet så vinduet må ut før platen løsnes, så må ledningsnettet følges inn i bilen, på de VAG bilene eg har vært borti er det kobling sånn att du kan koble fra ledningsnettet i døren og denne kontakten ligger ofte rett innenfor døren i fotbrønnen der ledningen fra døren går gjennom inn i bilen det pleier og være ett deksel der.

Er ikke så flink og forklare sånt skriftlig he he, eg synest gummien som ledningen går gjennom fra døren inn i bilen er det værste med denne jobben da de kan være vanskelig og få tilbake på plass.

Det er ofte 2 inspeksjonshull i dørplaten disse er for att du skal kunne løsne vinduet fra mekanismen som fører vinduet opp/ned, du senker vinduet til du ser disse to skruene når disse er løsnet kan vinduet fjernes så er det og koble fra alle koblinger og klips som er på ledningsnettet.

Det er sikker masse eg har glemt men det gir deg ein ide om hva som kreves, vær forsiktig og nøye så pleier det og ordne seg.

Skal du kjøpe nytt ledningsnett eller hente brukt på høggeren?.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går på høggeren og tar ut selv får du god innsikt i hva som kreves når du skal montere på din bil og du trenger heller ikke være forsiktig når du demonterer fra bil på høggeren det burde ikke koste mer enn 100kr-200kr om du tar det ut selv det blir selvsagt dyrere om høggeren skal ta det ut.

Om du finner ut att du ikke klarer og montere lednngsnettet på din bil kan du få ett ikke merke verksted til og gjøre jobben det burde ikke ta mer enn 1 time maks 2 så da blir det ikke så dyrt.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår