Lucifer- Skrevet Februar 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2014 Hei Jeg har fått problemer med oljetrykket på passaten min. Er en 99' 1.8 uten turbo. Har byttet trykkbryter og skiftet til orginalfilter da feilen oppstod etter et oljeskift, men fortsatt er det ingen bedring. Har snakket med møller, og de skulle ha 5000,- for pumpa, men den finner jeg jo mye billigere andre steder. Problemet er at jeg er usikker på hva slags ekstra deler jeg bør kjøpe med til pumpa av pakninger etc. Hvis noen kunne hjulpet meg ville jeg vært veldig takknemlig. Er det forresten ok å bruke www.skruvat.no? Ser at pumpa er billigst der hvis jeg bestiller innenlands. Trenger jeg f.eks ny bunnpannepakning og pakinger i og rundt pumpa? Og isåfall hvilke delenr trenger jeg? På forhånd takk. Anders Wang Salbu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2014 Men er du helt sikker på at pumpa er deffekt? Kan bare være oljesila som er tett. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lucifer- Skrevet Februar 28, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2014 Uansett så billig med ny pumpe at jeg likegodt bytter den også når jeg er oppunder der. Er så kjipt hvis det viser seg å være pumpa, og måtte gjøre hele jobben på nytt. Får den levert i postkassa til 800kr fra skruvat.no. Evt en tusing fra NBS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jägermeister Skrevet Februar 28, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2014 Den pumpa er av merke Topran (et av de billigste merkene), kan selge deg en slik for 500 kr ferdig levert. Kan også skaffe original pumpe, ca 2400kr ferdig levert. Send PM hvis du er interessert. Selv har jeg aldri brukt Topran, prøver å holde meg unna de "billige" merkene, som f.eks Topran, Blueprint, Delphi osv, men det er jo mange som bruker disse uten problemer... Har solgt mange deler fra Topran før og ingen har klaget så langt. Siter Kvalitetsdeler til de fleste bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lucifer- Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2014 Den pumpa er av merke Topran (et av de billigste merkene), kan selge deg en slik for 500 kr ferdig levert. Kan også skaffe original pumpe, ca 2400kr ferdig levert. :D Send PM hvis du er interessert. Selv har jeg aldri brukt Topran, prøver å holde meg unna de "billige" merkene, som f.eks Topran, Blueprint, Delphi osv, men det er jo mange som bruker disse uten problemer... Har solgt mange deler fra Topran før og ingen har klaget så langt. Det høres jo absolutt interessant ut. Men den jeg egentlig lurer på er hvilke ekstra pakninger og sånt jeg trenger å kjøpe med for at det skal bli så bra som mulig. Og man må vel ut med all olje og fylle på ny når dette blitt gjort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2014 Du trenger ny bunnpannepakning og ny o-ring mellom pumpe og pick-up. Ja, olje byttes etter pumpeskifte. Helst fylle på ny olje og kjøre motor noen minutter, så tappe av alt, bytte filter og olje. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lucifer- Skrevet Mars 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2014 Pumpe og pickup selges som en del, hvis det er sila du tenker på. Har akkurat bytta olje, så jeg vet ikke om det er nødvendig bytte 2 ganger. Men da holder det altså med pumpe, bunnpannepakning, olje x 2, pakning til pluggen og et nytt filter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2014 Jeg liker alltid å 'vaske ut' etter bytte av interne motordeler, ved å bytte olje igjen etter kort tid. Så ja, "opskriften" din holder :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg