Gå til innhold

Regler for bodykit, skjermbreddere o.l?

Ranger emnet


turbotom

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mercedes 220TE 95-modell s124. Den er av forrige eier "bygget om" med bredere skjermer foran og bak fra 500E, og front-og bakfanger, samt sideskjørt fra w210 facelift. Ser ikke ekstremt eller voldsomt ut, er ganske kledelig egentlig. Jeg lurer på om politiet/vegvesenet vil si noe på slik endring dersom jeg skulle bli stoppet i kontroll. Og hvis jeg f.eks skal vise bilen på statens vegvesen for godkjenning av senkefjærer, vil det da være fare for at de ikke godtar bredere skjermer og andre fangere?

Kort fortalt lurer jeg på om det står noe i regelverket om slike endringer. Og hva er isåfall kriteriene og konsekvensene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det står vel en del om dette i kjøretøyforskriften. Ny lengde/bredde på bilen skal vel skrives inn i vognkort. Hvor enkelt dette er aner jeg ikke, men jeg har hørt folk som har fått nekt pga mangel på dokumentasjon på hva slags matereale breddingen er laget i. Dette var vist mtp sikkerhet hvis du kjører på en person. Om dette er bare bull$hit eller om de har noe hold i dette aner jeg ikke.

 

Min erfaring er att de ikke legger seg opp i slikt hvis det ser bra ut. Har inntrykk av att så lenge senk, soting av ruter, felger og eksos er OK så driter de i allt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har også hørt at BT ser litt "mellom fingrene" på sånt. Men jeg kunne tenkt meg å innføre senkefjærer i vognkortet, og er litt skeptisk til å vise bilen med bredding og fangere/skjørt som bygger lenger mot bakken ;P hehe.

Men får la det stå til. Kan ikke bli annet enn nekta isåfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en Mercedes 220TE 95-modell s124. Den er av forrige eier "bygget om" med bredere skjermer foran og bak fra 500E, og front-og bakfanger, samt sideskjørt fra w210 facelift. Ser ikke ekstremt eller voldsomt ut, er ganske kledelig egentlig. Jeg lurer på om politiet/vegvesenet vil si noe på slik endring dersom jeg skulle bli stoppet i kontroll. Og hvis jeg f.eks skal vise bilen på statens vegvesen for godkjenning av senkefjærer, vil det da være fare for at de ikke godtar bredere skjermer og andre fangere?

Kort fortalt lurer jeg på om det står noe i regelverket om slike endringer. Og hva er isåfall kriteriene og konsekvensene?

hmm..

er dette bilen jeg hadde, tro..

jeg monterte 500e kit på en grå/sort s124, men fikk ny bredde skrevet inn i vognkort på den

 

post-93178-0-64153000-1397844144_thumb.jpg

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår