JChE Skrevet Februar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2014 Heisann. Har nettopp kjøpt meg en Astra F 1,6 automat som nr.2-bil, med c16se-motor. Reima ble byttet for 20000km siden, men det var i 2009, så den må byttes pga alder. Har hørt at den er veldig enkel å bytte på disse, noen som har gjort det her? Evt erfaring med hva det koster på verksted? Noe spesielt jeg må tenke på bortsett fra de vanlige tingene? trenger jeg spesialverktøy? Regner med vannpumpe og strammehjul også må byttes? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2014 Har ikke gjort det på slik motor, men på flere 16 ventilere og det er ganske greit. Hvis du venter til i morgen så kan jeg skaffe bilde av registeret og hvor merkene er da jeg har tilgang til autodata. Du bør skifte både vannpumpe og løpehjul samtidig. De tåler som regel ikke to intervaller. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2014 Det hadde vært kjempefint :) Regner med det er enda enklere på denne enn på en 16v? :) Jeg har bytta på en corolla en gang, det var kurant jobb bortsett fra mye demontering. ser ut som det er bedre plass under panseret på astraen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2014 Bør gå ganske greit dette ja. Ikke mye demontering. Multireim, reimhjul på veiva, registerdeksel og muligens motorfeste Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Ser jo kurant ut. Hva er det tallene står for egentlig, er det rekkefølge? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 27, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Og er det noe justering på strammeren, eller går det av seg selv? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Litt usikker, men regner med det er et merke på strammern hvor den skal stå når det er stramt nok. Tallene er bare for at du skal finne igjen bildet i sammen med tekst veiledningen som står. JChE reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Februar 27, 2014 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2014 Det er ein enkel regel om kor stram den skal være, som går igjen på fleire typar reimar. Eg meinar å huske at du skal kunne vri reima 90 grader rundt på det lengste strekket. Viss eg huskar feil, så hadde det vore fint om nokon kunne komme med den rette "regelen". JChE reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2014 Takker for svar. Et par andre ting: Er det elektrisk- eller vakuum-sentrallås på disse bilene? Jeg ser det står en slags solenoid ved tanklokket, på innsiden. Jeg trodde først det ikke var sentrallås på denne, men begynte å lure når jeg så denne. Den virker ihvertfall ikke, så hvor bør jeg begynne feilsøkingen? Er det et rele et sted? Og tempmåler til motor fungerer ikke, noen kjente feil her? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg