Gå til innhold

Tørt konisk filter.

Ranger emnet


MaMoe

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på utkikk etter et tørt konisk filter til min 1.9tdi. Det er selvsagt bare for lyden sin skyld at jeg vil ha åpent filter, og jeg er fullstendig klar over at det ikke gir noen form for effekt.. :) Er det noen som har forslag til et slikt bra filter til meg? K&N og Green filter har vell for det meste bare oljet filtre? Vil ha tørt for å ikke risikere å ødelegge lmm.

MaMoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det som Jesper1201 sier, bortkasta penger.

 

Jeg kjøpte K&N innsatsfilter på bilen min. Merket ingen forskjell. Kjører nå på originale filteret igjen

 

Du kan jo sjekke ut en video på youtube. Der er det noen som tester originale filteret mot billig og dyrt åpen filter + innsatsfilter. Det de kommer frem til er at det kun er tap av effekt mot det originale. Er du heldig får du lik effekt.

 

Video: Mighty Car Mods : POD Filters Mythbusted

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ser ut som dette ble veldig nedstemt ja.. Vet godt at bilen slett ikke blir sprekere av det, er heller lyden jeg er ute etter :) Er det ingen som har et forslag til et bra og tørt konisk filter? Eventuelt noen som har prøvd de tørre filtrene fra ksr.as? f.eks dette: http://www.ksr.as/products/kperformance-no5-f-6976mm-audi-vw 
Men takker for svarene ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å vipp av det øverste delen på det originale filteret og ta deg en liten kjøretur.. Da får du høre hva slags lyd du får. Da får du et åpent system ;) 

Men lyden du prøver å finne er ikke der :) Om det er motorlyd du liker så har du kjøpt feil motor. Bedre om du hadde kjøpt 1.8T :)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår